הצעת תקשורת חובת סינון אתרים פוגעניים, או בשמה המוכר יותר "חוק הפורנו", עברה היום (רביעי) בכנסת בקריאה טרומית, לא לפני שגרמה לסערה גדולה בקרב חברי הכנסת, וגם קיבלה ביקורת חריפה מצד הציבור, שחלקו טוען לפגיעה בפרטיותו. מי שהחליטה לענות לכל הטענות היא חברת הכנסת שולי מועלם, יוזמת החוק, שתקפה מתחילת דבריה את המתנגדים.



"איראן זה כאן, איפה הבחירה החופשית, את כל זה שמעתי השבוע. בתשובה לחוק שלי לסינון אתרים. אני לא יודעת מה יותר מזעזע - העובדה שמבוססת במחקרים שהגיל הממוצע של חשיפה לאתרים כאלה הוא 9, או העובדה שיותר מ- 90 אחוזים מהילדים בגיל 12 צופים בפורנו בדרך קבע? מה שמטריד את מי שזעק בפופוליזם זול זה חופש חופש חופש. בואו נעשה סדר. הצעת החוק לסינון אתרים, קובעת שכאשר צרכן מתקשר עם החברה, יודיעו לו בעוד שתי דרכים, במסרון ובמייל, שיש לו אפשרות בחינם לקבל אינטרנט מסונן.



"אם החברות היו עושות את מה שהן היו אמורות לעשות. הן רוחצות בניקיון כפיהן, ובטח ובטח לא מספרות שהן בחינם. אף אחד לא סוגר את האינטרנט, אף אחד. הנוסח המקורי שלי, שחתמו עליו 15 ח"כים מכל חברי הבית, ביקש לסנן אתרי אלימות קשים ופורנוגרפיה כברירת מחדל. אני ועוד אנשים רבים בחברה הישראלית, נמשיך את המאבק הזה. זה לא במקום חינוך ואחריות הורים. אל תספרו סיפורים, תתמודדו עם העובדות כל לוחמי החופש. הרשת עם הרבה מאוד תכנים אלימים, שכולנו היינו שמחקים שהילדים, הצעירים והנוער, והמבוגרים, להוציא. 



ח"כ מיכל רוזין, שהתנגדה להצעה, אמרה: "אף אחד לא יכול להאשים אותי שאני בעד פורנו לילדים, אבל הצעת החוק הזה כוללנית מדי. ההצעה קובעת ששר פוליטי יוכל לעשות ככל העולה על רוחו. פתאום יחליטו שאתרים כמו של הקהילה הלהט"בית צריך להיכלל ברשימה, ושכל אחד מהנושאים שנראים פוגעניים יהיו חלק מהחסימות האוטומטיות. החוק הופך לפוליטי". 



"משרד הבריאות מוציא את מקדונלד'ס, כולם דואגים לבריאות , אבל להשפעות ההרסניות בארץ ובעולם, הפגיעה במיניות היא בלתי נסבלת, שמורה הזכות לכך. אני גם האחרונה שאגיד שהאינטרנט הוא לא מרחב טוב. הוא מרחב מעולה, אבל הוא צריך גם כן כללים. יש קלות בלתי נסבלת לאתרים שגורמים נזק לחברה הישראלית. לוחמי החופש, אתם עבדים, עבדי ספקיות האינטרנט. איפה האיזון בין החופש של הפרט לאחריות החברתית". הנתון שהביא אותי למאבק הוא ש-70 אחוז מהציבור בעד לחייב ספקיות לסנן פורנו אולימות קשים, בבריטניה חוקקו חוק דומה וזה מצליח שם וזה מאזן נכון את החברה". בהצעה תמכו כ-50 חברי כנסת, 16 התנגדו ו-1 נמנע. כעת עוברת ההצעה לוועדת הכנסת להכנה לקריאה ראשונה.