נתן זהבי פתח השבוע במאבק נגד סגירת בית האבות "סיני" בחיפה, במסגרת תכניתו "זהבי עצבני" המשודרת ב"רדיו ללא הפסקה 103FM". בית האבות צפוי להיסגר ב-1 בינואר 2017, כיוון שאינו עומד בתקנים המחמירים החדשים של משרד הבריאות מבחינת בינוי, אולם מנגד הוא מציע לדיירים תנאים מצוינים והקשישים השוהים בו מתחננים שלא ייסגר.
 

לאחר יומיים בהם ראיין בתוכנית את מנהל בית האבות וקשישים המתגוררים בו, התקשר היום (רביעי) זהבי במפתיע לשר הבריאות יעקב ליצמן, כדי לעמת אותו עם גזירת הסגירה שהנחית משרדו על בית האבות. על הקו היו גם המנהל שמואל אגסי ושושנה צייגר, קשישה שגרה במקום. "השר ליצמן, רציתי לבקש ממך בתחינה, בדחילו ורחימו, על מוסד 'סיני' לציונות הדתית בחיפה, שבגין דרישות מופרזות ואמרות לא נכונות של משרד הבריאות, יש חשש שהמוסד ייסגר ב-1 בינואר ודייריו אינם ישנים בלילות", אמר זהבי.





שושנה צייגר אמרה לשר: "בעלי ואני נמצאים פה שנתיים וחצי ועכשיו אנחנו צריכים לחפש מקום חדש. ביום כיפור התפללנו 'שמע קולנו'. אל תשליכנו לעת זקנה, ככלות כוחנו אל תעזבנו'". השר ליצמן השיב: "שמעתי חלק מהדיירים. אני לא חושב שיש להם מה לתת לי. הבעיה היא שהבעלים רוצה לסגור את זה. אנחנו דרשנו מהם דברים יסודיים לשפץ, והוא לא יכול להחזיק את זה כפי שהחזיק עד עכשיו, הוא לא רוצה. הוא העדיף לסגור ובזה נגמר העניין".



מנהל בית האבות, שמואל אגסי, האשים: "הוא מבקש שכספי ציבור ייזרקו בשביל שיפוץ 'קוסמטי' בלבד, מה עם החיים של הדיירים, כבוד השר?".


השר ליצמן השיב: "אני לא יודע מה לזרוק. אני יודע מה שאנשי מקצוע אומרים, שצריכים לשפץ ולשפר. אנחנו, משרד הבריאות, עשינו מהפכה עם כל המקומות האלה, שיהיה לרווחת התושבים והדיירים. אני לא מסכים לאחד כן ואחד לא. זה יהיה אחיד לכולם. ולכן זו ההחלטה. אם הוא לא רוצה, והוא רוצה לסגור, שיסגור".