נשיא ארצות הברית ברק אובמה התייחס היום (רביעי) בראיון לאתר החדשות בפייסבוק ובסנאפצ'ט "NowThis" לחקירת ה-FBI בנושא האימיילים של המועמדת לנשיאות הילרי קלינטון. לדבריו, "ברור שהחקירה הפכה לנושא משמעותי מבחינה פוליטית, אבל העובדות הן שקלינטון עבדה בשירות המדינה במשך 30 שנה. כשהיא עושה טעות, גם תמימה, היא מנופחת לממדים מטורפים". הנשיא הוסיף ואמר: "אני מבין שהרעש הזה מדאיג אנשים, אבל אני רוצה שכל מי ששומע ידע: קלינטון תהיה נשיאה טובה ואני סומך עליה. לא הייתי תומך בה אם לא הייתי בטוח ביושרה שלה. 


"עשיתי מאמץ להבהיר שאני לא מתערב בתהליכים כאלה", אמר הנשיא. "אני חושב שיש נורמה שכאשר יש חקירות, אנחנו לא עובדים על בסיס רמיזות והדלפות, אלא על פי מידע". אובמה הזכיר שכשהפרשה נחקרה בפעם הקודמת, המסקנה הייתה שהיא עשתה טעויות אבל לא היה שם שום דבר פלילי. 



"טראמפ יפעל לניתוק הקשרים עם מועצת זכויות האדם"


היחסים של ישראל וארצות הברית יעברו שינוי של 180 מעלות אם דונלד טראמפ יהיה נשיא ארצות הברית, כך עולה מהצהרה שפרסמו שני יועציו הבכירים של המועמד הרפובליקני לענייני ישראל והמצביעים היהודים, ג'ייסון גרינבלט ודיוויד פרידמן.

בהצהרה הסבירו שני היועצים מדוע לדעתם צריכים יהודי ארצות הברית להצביע בעד טראמפ, ואמרו שהקשר בין אמריקה לישראל מוגדר על ידם כ"קשר איתן, המבוסס על ערכים משותפים של דמוקרטיה, חופש הדיבור, כבוד למיעוטים וכבוד החיים". גרינבלט ופרידמן חזרו על הבטחתו של טראמפ להעביר את שגרירות ארצות הברית בישראל מתל אביב לירושלים.

טראמפ. יתמוך בכל מה שישראל תחליט. צילום: רויטרס
טראמפ. יתמוך בכל מה שישראל תחליט. צילום: רויטרס


הם הוסיפו שכנשיא טראמפ יפעל לניתוק הקשרים עם המועצה לזכויות אדם שהיא גוף עוין לישראל, לדבריהם, בנוסף הגדירו יועציו של טראמפ את תנועת ה-BDS כתנועה אנטישמית וטראמפ כנשיא יפעל לפתוח בחקירה סביב התארגנויות של התנועה באוניברסיטאות אמריקאיות.

עוד אמרו שני היועצים, כי ממשל טראמפ יפעל כנגד הנרטיב של ישראל כמדינה כובשת ויתמוך בכל נתיב בו תבחר ממשלת ישראל להתקדם עם הפלסטינים, בין אם לכיוון שתי מדינות לשני עמים או מתווה אחר.