יוזמה חדשה של משרד החינוך קובעת שתלמידי בתי הספר היסודיים יחלו את יום הלימודים בשיר ישראלי, מתוך רשימה סגורה. אחד השירים הוא "כשהלב בוכה" ששרה שרית חדד ונכתב על ידי הפזמונאי יוסי גיספן. "היוזמה הזו ברוכה", אמר גיספן לבן כספית ואריה אלדד ב-103FM. "אני חושב שצריך לשיר שירים שנוגעים לארץ ישראל ולחדד את אהבת הארץ אצל בני הנוער והילדים. אם אין כלי תקשורת שמלעיט את הנוער ומזכיר להם שזו הארץ היחידה שלנו, אז אני שמח על היוזמה. אני לא נכנס לרפרטואר, מה נכנס ומה לא".




"אני זוכר שכאשר הייתי ילד, היום בבית הספר היה נפתח במסדר שבו היינו שרים שיר ואז נכנסים לכיתות", נזכר גיספן. "גדלתי בישראל בימים שהיא הייתה יותר סוציאליסטית. שרנו בעיקר שירים על ארץ ישראל. 'כשהלב בוכה' הוא שיר שמזדהה עם החיילים שנהרגו בלינץ' ברמאללה. הוא נכתב ביום בו נטבחו ונרצחו שם שני חיילים שלנו. כל המדינה עמדה על הרגליים ובכתה. אני בכיתי דרך המילים וכתבתי אותו מהמקום שאילו הייתי במקומם, זה מה שהייתי אומר. לכן יש לו משמעות. הלינץ' היה סמל מכוער של שנאה ואני חושב שכדי ללכת לשלום צריך לזכור גם את הימים הלא טובים".



כספית שאל האם ישולמו תמלוגים עבור השמעת השירים וגיספן השיב: "אני חושב שלמוסדות חינוך יש פטור גורף וכך זה צריך להיות. אני אומר את זה כחבר בדירקטוריון באקו"ם. ככל שמשרד החינוך משתמש במוזיקה לטובת חינוך הנוער הוא לא צריך גם לשלם על זה".



"5 בערב", כל יום ב-17:00 ב-103FM

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו