נשיאות התאחדות הסטודנטים בחרה הערב (רביעי) את רם שפע ליו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל. שפע, 31, כיהן בתפקיד סגן יו"ר התאחדות הסטודנטים בשנתיים האחרונות. בעבר כיהן כיו"ר אגודת הסטודנטים של מכללת סמינר הקיבוצים. הוא נשוי מקיבוץ גבעת חיים איחוד ובעל תואר ראשון בחינוך ומקרא במכללת סמינר הקיבוצים וסטודנט לתואר שני במדיניות ציבורית באוניברסיטת תל-אביב.



נשיאות ההתאחדות בחרה גם את ענבר הוכברג, בת 30, לסגניתו של שפע. הוכברג, נשואה מתל אביב, כיהנה בשנתיים האחרונות כיו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב.



לאחר היבחרו אמר שפע: "התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל הינו הגוף החשוב והמרכזי ביותר עבור שכבת הצעירים בישראל, ואני שמח ומודה על ההזדמנות להוביל אותו בשיתוף ציבור הסטודנטים. ענבר הוכברג נבחרה לכהן לצידי כסגנית היו"ר. אני מברך על הצטרפותה של הנהגה נשית לארגון ובטוח שנהיה שותפים מלאים לדרך. משימות רבות עומדות לפתחנו, אם ברענון והנגשת מערכת ההשכלה הגבוהה, אם באחריות חברתית ואזרחית, ואף בתחומי כלכלת הצעירים בישראל. כקודמיי, אמשיך להוביל ולנתב את המערכת הציבורית על מרכיביה לטובת אוכלוסיית הסטודנטים והסטודנטיות בישראל. אנו מלאי מרץ ואמביציה, וניגש לעבודה כבר מחר. אנו בטוחים שיחד עם כל צוות ההתאחדות ואוכלוסיית הסטודנטים בכל הארץ נצליח לחולל שינויים משמעותיים".



מי שכיהן כיו"ר ההתאחדות במהלך השנתיים האחרונות, גלעד ארדיטי, אמר לאחר הבחירה כי "בשנתיים האחרונות בהן הובלנו את ארגון הצעירים הגדול בישראל, פעלנו במספר זירות בכדי לייצר שינויים מהותיים בנושאים המחייבים זאת. במרכז העשייה שלנו עמדה מערכת ההשכלה הגבוהה על מרכיביה. הנהגנו צעדים משמעותיים בכדי לאתגר את המערכת".



לדבריו, "הבנו כי אנו, הסטודנטים, צריכים לקחת אחריות על עצמנו ולהוביל את הדרך לשינוי. אני מקווה שמוסדות ההשכלה הגבוהה יובילו מהלכים אמיצים וייצקו תוכן וערך משמעותיים יותר בתואר האקדמי. בנוסף, כארגון בעל אחריות חברתית, פיתחנו סל כלים ייחודי שתפקידו לחזק אקטיביזם אזרחי מצד שכבת הסטודנטים בישראל ולצד זה יצרנו מבנים של חברות אימפקט. אני מאחל בהצלחה רבה להנהגה הנבחרת ובטוח כי הפעילות החשובה של התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות תמשיך לתפוס מקום מרכזי בשיח החברתי, הכלכלי והאקדמי בישראל".