יומיים בלבד לפתיחת הקלפיות בארה"ב, והסקרים ממשיכים להצביע על מרוץ צמוד בין שני המועמדים לנשיאות. ברקע, חששות בשירותי הביטחון האמריקאיים מפיגועים לקראת הבחירות וממתקפת סייבר שתשבש אותן. סקר של רשת ABC ועיתון "וושינגטון פוסט" מראה על פער של שלושה אחוזים לטובת המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון 47% מול 44% ליריבה הרפובליקני דונלד טראמפ. גם בסקר של "ניו יורק טיימס" ורשת CBS מובילה קלינטון ב־3% על יריבה (45% מול 42%). סקר נוסף של רויטרס מעניק למועמדת הדמוקרטית פער של 5% על פני יריבה (44% מול 39%). ואילו “סקר הסקרים” של CNN מראה על 5% הפרש בין קלינטון לטראמפ: המועמדת הדמוקרטית זוכה ל 49% מול 44% לטראמפ.



אחד הנתונים הבולטים בסקר של "הניו יורק טיימס" מגלה כי לא פחות מ־%82 מהציבור האמריקאי טענו כי הם "נגעלו" מהקמפיין הברוטאלי שניהלו שני המועמדים לנשיאות, בעוד 13% בלבד אמרו כי הם "נלהבים" מחילופי ההאשמות הקשים שהחליפו קלינטון וטראמפ בחודשים האחרונים.



בינתיים ממשיך אתר "ויקיליקס" לגרום מבוכה לקלינטון ולראשי הקמפיין שלה. בסוף השבוע נחשפו מיילים ששלחה העוזרת הבכירה של קלינטון, ג'ניפר פלמיירי, ובהם היא מכנה את ראש הבולשת האמריקאית ג'יימס קומי "בחירה גרועה". הנשיא אובמה מינה את קומי, הידוע בתמיכתו ברפובליקנים, לראש הבולשת כדי שהמינוי יעבור בקלות בקונגרס. לפי "ויקיליקס" המיילים נשלחו לראש מטה הבחירות של קלינטון ג'ון פודסטה ולדובר הבית הלבן אריק שולץ.



בתוך כך, קרן קלינטון פרסמה הודעה שבה הודתה כי קיבלה תרומה של מיליון דולר מקטאר, בזמן שקלינטון כיהנה במזכירת המדינה. הקרן לא דיווחה על התרומה למרות התחייבות של קלינטון לדווח על כל תרומה ממדינה זרה שמתקבל לקרן שלה.



בינתיים, קלינטון נהנתה שלשום מתמיכתם הפומבית של כמה מהזמרים המפורסמים בארה"ב. בקונצרט שנערך בקליבלנד התייצבו על הבמה הזמרת ביונסה יחד עם כמה ראפרים מפורסמים נוספים כדי להביע תמיכה במועמדת הדמוקרטית.



ביונסה קראה לתומכי קלינטון לצאת לקלפיות ביום שלישי. "אני רוצה שהבת שלי תגדל ותראה אישה מובילה את המדינה שלנו ותדע שהאפשרויות שלה לא מוגבלות. זו הסיבה שאני עם קלינטון", אמרה.



מוקדם יותר, בעצרת בפנסילבניה, תקפה קלינטון את טראמפ ואמרה כי "הוא יכול להתחיל מלחמה באמת, לא רק בטוויטר, גם בשלוש בלילה", קלינטון הדגישה: "האהבה מנצחת את השנאה".



מהעבר השני, טראמפ הותיר בסוף השבוע את הבמה לאשתו, מלאניה, שבנאום בפילדלפיה יצאה להגנתו בפעם הראשונה בפומבי לאחר שורת המתקפות כלפיו, בין היתר על יחסו למהגרים. לאחר מכן החלה בנאום הגנה מרגש על בעלה וטענה כי הוא יכול לתקן את הכלכלה האמריקאית. "בכל פעם שנודע לבעלי על סגירת מפעל באוהיו, בצפון קרוליינה או בפנסילבניה, ראיתי אותו נסער וכועס מאוד", אמרה טראמפ.



לקראת הגעת המרוץ לבית הלבן לקו הגמר, שרותי המודיעין והביטחון בארה"ב נמצאים בכוננות מחשש שארגוני האסלאם הקיצוני ינצלו את יום הבחירות לפיגוע המוני. מקורות בבולשת האמריקאית דיווחו כי נחשפה תוכנית של אל־קאעידה לבצע מחר פיגוע משולב בכמה ערים גדולות. על פי הדיווחים, מחבלי הארגון התכוונו להוציא לפועל פיגועי התאבדות בניו יורק, בטקסס ובווירג'יניה.



גם ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו אישר בתוכנית הרדיו שלו שלשום כי התקבל מידע על הכוונה לבצע פיגוע סמוך לבחירות. "אנו עדיין בודקים את האמינות של הדיווח הזה, ונוקטים אמצעי זהירות", אמר. רשת CBS ציטטה מקור בבולשת שאמר כי החשש מפני פיגוע טרור מחר או ביום הבחירות עצמו הוא ממשי, וכי כל גורמי המודיעין והביטחון בארה"ב נמצאים בכוננות גבוהה במטרה למנוע מאל־קאעידה או מדעא"ש לבצע מתקפת טרור המונית.



נושא נוסף שמטריד את שירותי המודיעין בארה"ב בימים האחרונים הוא האפשרות שרוסיה תנסה לשבש את הבחירות על ידי מתקפת סייבר על מערכות ההצבעה. מסמכים מסווגים שנחשפו בסוף השבוע הצביעו על כך שארה"ב חדרה לכמה מהמערכות המרכזיות ברוסיה ובהן מערכת החשמל, רשתות תקשורת ומערכת הפיקוד של הקרמלין, ותנסה לשתק אותן במקרה של מתקפת סייבר רוסית.