במהלך הלחימה הבלתי נגמרת נגד ארגון המדינה האסלאמית, מסתבר כי יש לעיתים רגעים קטנים, שנותנים הצצה למצב הלא פשוט בשדה הקרב, ועד כמה האומץ והחשיבה האישית יכולה להציל חיים. במקרה הזה, של עשרות אנשים שנמצאים במצב של חיים ומוות, כשרק דקות מפרידות בין הגורל שממתין להם - כשאז מגיח המושיע שלהם. זאת הסיטואציה שהתרחשה רק לפני מספר ימים בעיר כירכוכ, אחת הערים העשירות ביותר בנפט, שנמצאת בעיראק.


במהלך הקרבות בין הצדדים, אירע פיגוע בו נפגעו עשרות אנשים, אשר שכבו ברחובות ללא יכולת לקבל מענה. הסיבה המרכזית לכך שלא יכלו לקבל טיפול היא שלוחמי דאעש, בעיקר בעזרת צלפים, פשוט לא הפסיקו לירות על מי שהתקרב לאזור על מנת לטפל בפצועים. הכאוס ברחוב הביא צעיר בן 20 לעשות פעולה שיכלה בקלות לעלות לו בחייו, אבל הפכה אותו בסופו של דבר לגיבור היום.

במהלך השעות הקשות של ההתקפה, הסיע רחמן לא פחות מ-70 פצועים לבית החולים, כשמטר של כדורים נורה לכיוונו. הוא נסע הלוך וחזור, ללא הפסקה, על מנת לפנות את האנשים, העמיס אותם לרכב ביחד עם לוחמים נוספים, כשהם נוהגים ומתכופפים תוך כדי, וסופגים אש כבדה במהלך כל הנסיעות, והכל בזכות רכב ה-BMW, אותו קנה רחמן לפני מספר חודשים במחיר זול. 

מסתבר כי הפח של הרכב הממוגן פשוט מנע מהכדורים להיכנס אל תוך הרכב, ובעצם גרם לכך שהפינוי התאפשר: "אחרי שהגענו למקום, ראינו הרבה מאוד פצועים, גם חיילים וגם אזרחים, ואף אחד לא הצליח להתקרב אליהם בגלל שהצלפים של דאעש פשוט לא אפשרו זאת. לכן החלטנו לעזור לפצועים, והבאנו את הרכב שלי, כי ידענו שהוא חסין כדורים", אמר רחמן לסוכנות הידיעות הכורדית. "יש למעלה מ-50 או 60 פגיעות של קליעים ברכב. רבים מהם פגעו בשלדת הרכב וגם בקדמתו. אפילו במגן השמש הם פגעו". 
 

ד"ר נאג'מאלדין קארים, נשיא לוחמי הפשמרגה העניק פרס של 500 אלף דינר עיראקי (385 דולרים) לרחמן, כאות כבוד על ההחלטה שלו, ועל הצלת החיים של עשרות אנשים. אפילו חברת BMW רצתה להעניק לו רכב חדש שנת 2016 במקום הישן, בתמורה לקבלת הרכב, אבל רחמן סירב והחליט כי בסופו של דבר הוא יתרום את רכבו למוזיאון הכורדי המקומי סולימאניה.