בבית המשפט המחוזי בתל אביב נפתח היום (שני) שלב ההוכחות במשפט השוחד של השר לשעבר, בנימין בן אליעזר ז"ל. המשפט נפתח ללא נוכחותו של הנאשם המרכזי בפרשה, שהלך לעולמו בסוף חודש אוגוסט, אולם שמו נותר שגור בפיהם של נציגי התביעה וההגנה. בנאום הפתיחה ציינה התובעת, עורכת הדין שרון כהנא, כי "מותו של נאשם אחד אינו מנקה חטאי אחרים".



כהנא הזכירה בפני השופט בני שגיא, כי בלב התיק ניצבות שתי פרשות שוחד ופרשת הפרת אמונים "המגלמות שחיתות שלטונית מובהקת, קשר מושחת בין בעלי ממון ועובדי ציבור". עורכת הדין הודתה כי "עם מותו של (בן אליעזר), שאלנו את עצמנו האם המצב הראייתי בתיק - ללא גרסאותיו הרבות והסותרות של בן אליעזר - הופך את סיכויי ההרשעה של הנאשמים הנותרים ללא סבירים. תשובתנו לכך היא לא רבתי".



התביעה תנסה להציג בפני בית המשפט בחודשים הקרובים מערכת של יחסי שוחד בין בן אליעזר לבין אנשי העסקים אברהם נניקשווילי ורוי מוצפי, וכי מי שהייתה יד ימינו של בן אליעזר, איילת אזולאי, ביצעה עבירות הפרת אמונים וניצלה את קירבתה לאיש הציבור בכיר.




בנימין פואד בן אליעזר ז"ל. צילום ארכיון: יונתן זינדל פלאש 90



"תיק עצוב, טרגדיה איומה"


סנגוריהם של הנאשמים טענו מנגד כי "לא היה שוחד". עורך הדין נתי שמחוני, סנגורו של נניקשווילי, המשיך להציג את מערכת היחסים בין השניים כ"חברות נטולת אינטרסים כלכליים". סנגורו של מוצפי, עורך הדין ששי גז, הוסיף: "מדובר בתיק עצוב. טרגדיה איומה. לא רק שהאדם המרכזי נפטר, עושה טעות הפרקליטות כשממשיכה לטעון לשוחד. לא היה שוחד - ואנחנו נוכיח זאת".



מוקדם יותר היום אישר בית המשפט את הסדר הטיעון עם נאשם נוסף בפרשה - צ'ארלי יהודה, מקורבו של בן אליעזר, שהורשע על פי הודאתו בסיוע להתחמק מדיווח על פי חוק איסור הלבנת הון. בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את הסדר הטיעון שחתם יהודה עם הפרקליטות, לפיו הוא נידון לשישה חודשי מאסר על תנאי וישלם קנס כספי של 75 אלף שקלים.