יממה לפני הבחירות לנשיאות, המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ תקף היום (שני) את הנשיא ברק אובמה על יחסו לישראל. בכינוס בחירות בפלורידה אמר טראמפ ש"אובמה היה הדבר הכי גרוע שקרה לישראל. אובמה היה אסון לישראל". לדבריו, "אנחנו חייבים לעמוד איתנים לצדה של ישראל במלחמה שלה נגד הטרור האסלאמי". 


סקרים שפורסמו היום בארצות הברית, מצביעים על יתרון קל להילרי קלינטון, שנע בין 3% ל-6%. הפער נפתח לאחר שאתמול הודיע ראש ה-FBI על כך שאין מקום להעמיד את המועמדת הדמוקרטית לדין בפרשת האימיילים, דבר שהרגיז מאוד את מחנה טראמפ


בנאומו בוירג'יניה הלילה אמר טראמפ כי "אי אפשר לעבור על 650 אלף מיילים בשמונה ימים, פשוט אי אפשר". לדבריו, "קלינטון אשמה. היא יודעת את זה, ה-FBI יודע את זה והעם יודע את זה. העם יודע את זה והוא יעשה צדק בקלפיות". טראמפ הוסיף כי ה-FBI לא ייתן לקלינטון לברוח מ"הפשעים" שעשתה.

גם שאר בכירי המפלגה הרפובליקנית הגיבו בזעם להודעת ה-FBI: מייק פנס, המועמד של טראמפ לתפקיד סגן הנשיא, דחה את פסק הדין של ראש ה-FBI ואמר כי "מדובר בטיפול לא נכון של חשיפת מידע מסווג - זה פשע". הוא הוסיף כי "ביום הבחירות נסגור את ספר ההיסטוריה של הקלינטונים אחת ולתמיד". ניוט גינגריץ', דובר בית הנבחרים לשעבר, אמר כי "החורבן של ג'יימס קומי נובע מהשפעה של לחץ פוליטי, זה כואב ויש כאן הרבה סתירות". 

יושב ראש הוועידה הלאומית הרפובליקנית ריינס פריבוס אמר כי ההחלטה לא תשנה שום דבר אך אסור להרפות: "כל זה לא משנה את העובדה כי ה-FBI ממשיך לחקור את קרן קלינטון על שחיתות בזמן כהונתה של קלינטון כמזכירת המדינה". פריבוס הוסיף כי "קלינטון לא צריכה להיות נשיאה".

מנגד, במחנה הדמוקרטי הביעו סיפוק מן ההחלטה של קומי. הילרי קלינטון אמנם החליטה להתעלם מההודעה של ה-FBI ולהמשיך את העסקים כרגיל, אבל צוותה בירך על ההודעה: "אנחנו שמחים שהעניין הזה ייפתר". כך אמרה מנהלת התקשורת של קלינטון, ג'ניפר פלמיירי.
InsideGov | Graphiq