יקב ריקאסולי מטוסקנה, שקיים יותר מ־300 שנה, פותח את חגיגות "חודש איטליה" בטיב טעם ופוגש את השוק הישראלי, שמסביר פנים ליינות חדשים.
בתחילת השבוע הגיעה לארץ אוליה לופז קורונה, מנהלת המכירות של היקב האיטלקי ריקאסולי, המייצר יין משנת 1690, כדי לפתוח את חגיגות "חודש איטליה" ברשת טיב טעם ולפגוש את השוק הישראלי. יקב ריקאסולי, שאת יינותיו ניתן למצוא בארץ כבר 20 שנה, הוא יקב גדול, אחד הנחשבים ביותר בטוסקנה בפרט ובאיטליה בכלל, שזכה באינספור פרסים ומדליות בכל העולם.

"הצרכן הישראלי", אמרה לופז קורונה, "יותר פתוח ליינות חדשים מהצרכן האיטלקי ומוכן לשלם יותר עבור איכות גבוהה. להבדיל מהאיטלקי, הצרכן הישראלי מחפש כל הזמן ריגושים חדשים, סקרן מאוד בנוגע לשינויים ואזורי יין חדשים".

לופז קורונה, שמבינה דבר או שניים ביין, ממליצה לכם של שני יינות מבית היוצר של יקב ריקאסולי:

קיאנטי קלאסיקו 1141 - 70% מהיין, שמיוצר מענבי סנג'יובזה, התיישן בחביות באריק ובחביות של 900 ליטר והשאר במכלי נירוסטה. ליין, שבוקבק בנובמבר 2015, צבע רובי אדום עם בוקה עשיר ורחב של דובדבן דומיננטי. היין מציע טעמים חמים ומלאים עם סיומת מתמשכת ונעימה בחך. מומלץ עם בשר צלוי וגבינות בוגרות.

קאסאלפרו - יין המיוצר בגישה מודרנית. הוא עדות שהברון ריקאסולי, שחקן חשוב בין מגדלי היין, הוא אחד שמחדש ומתקדם בתחום. היין מרומם את המאפיינים של ענב הסנג'יובזה בשילוב המרלו. הענבים מגיעים מאחוזת ברוליו, בגאיולה שבקיאנטי קלאסיקו. היין יושן בחביות באריק למשך 18 חודשים והמשיך להתיישן בבקבוקים כשלושה חודשים נוספים. לקאסאלפרו קטיפתיות וטעמים מאוזנים, גוף מלא, עגול ונדיב.

אוכלים ושותים


בפסטיבל הקולינריה Round Tables שיפתח השבוע, הוחלט השנה להוסיף להצעות האוכל גם תפריטי קוקטיילים. את הקוקטייל המיוחד של וודקה גרייגוס אתם יכולים אפילו להכין בעצמכם בבית

אייבי מיקס, המיקסולוגית הטובה ביותר בארצות הברית לשנת 2015, נחתה בישראל לכבוד פסטיבל הקולינריה Round Tables של אמריקן אקספרס שמתחיל השבוע. הפסטיבל, שמפגיש בין המסעדות והשפים הטובים בעולם, שומר על הפורמט המנצח שלו: כל מסעדה בינלאומית שולחת את השף הראשי וצוותו לשבוע במטבח של מסעדה מובילה בתל אביב. בכל מסעדה מארחת יוגש תפריט טעימות, שמציג את מנות הדגל של המסעדה האורחת, בשילוב טעמים וחומרי גלם מקומיים בהשראת השף המקומי.

הקוקטייל של גרייגוס. צילום: אפיק גבאי
הקוקטייל של גרייגוס. צילום: אפיק גבאי


לאור הקאמבק העולמי של קוקטיילים איכותיים, השנה הוחלט להרחיב את החוויה הקולינרית ולהציע לצד תפריטי הטעימות גם תפריטי קוקטיילים. לצורך זה נוצר שיתוף פעולה עם אייבי, כדי שתתאים קוקטיילים מיוחדים לכל אחת מהמסעדות המשתתפות הפרויקט. אייבי מגיעה לארץ כאורחת גרייגוס, וודקת הסופר פרמיום הצרפתית. במשך יותר מחודשיים היא עבדה צמוד לצוותי המסעדות כדי לרקוח קוקטיילים שיתאימו בסינרגיה מושלמת של ניחוחות וטעמים לאופי המטבחים השונים.

למי שרוצה לעשות את זה בבית, הצלחנו לחלץ עבורכם את הקוקטייל הרשמי של הפרויקט:

החומרים:
30 מ"ל וודקה גריי גוס
22.5 מ"ל מרטיני ביאנקו
15 מ"ל מרטיני ביטר
7.5 מ"ל סן ג'רמיין
30 מ"ל שמפניה

אופן ההכנה:
מערבבים את ארבעת המרכיבים הראשונים בכוס עם קרח, מוזגים לכוס שמפניה וסוגרים בשמפניה.

לקישוט:
קליפת אשכולית

יין הבית


בירדי, מרכז הבירה הוותיק שהביא לארץ את בשורת ההכנה הביתית של הבירה, חוברים לחברת מיכאל לרר, המייבאת מוצרים וחומרי גלם ליקבים, ולחברת בלהה לרר, המתמחה ביבוא אביזרי איכות לעולם היין.

במסגרת שיתוף הפעולה, יוכלו חובבי יין המייצרים בכמויות קטנות ויקבים ביתיים קטנים להשיג בבירדי את הציוד והחומרים הנחוצים להכנת היין ולהעשיר את הידע המקצועי,בעזרת סדנאות ובייעוץ וההכוונה המקצועיים של חברת מיכאל לרר.

כוסות
כוסות


כחלק משיתוף הפעולה נערכה בבירדי בתל אביב סדנת טעימת כוסות יין של "רידל", יצרן כוסות היין המוביל בעולם. בסדנה טעמו יינות מזנים שונים במגוון כוסות רידל והודגם היתרון שבשתיית היין בכוס שהותאמה לסגנון היין ואיכויותיו. את הסדנה הנחה המנהל האזורי של חברת רידל העולמית. אם עד היום בירדי היה נחשב למקדש של בירה, מעכשיו בירדי פונים גם לקהל חובבי ויצרני היין הביתיים. אתם רק תחליטו איזה נוזל ימלא לכם את הכוס.

ישראל חוגגת בוז'ולה


הבוז'ולה כבר מזמן יצא את גבולות צרפת ונחגג בעשרות מדינות בעולם, וכמובן, בישראל. למי שאינו מכיר, מקור היינות הוא בחבל בוז'ולה הצרפתי, שעליו מספרים שיש בו יותר כרמים מאנשים ויותר יין ממים.

בוז'ולה בדרך היין. צילום: יח
בוז'ולה בדרך היין. צילום: יח


גם השנה, היינות הצעירים המפורסמים ביותר בעולם נוחתים בישראל ונפתחים בחגיגת טעימות וכיבודים בסניפי דרך היין. בקבוקי היין מגיעים בארגז חתום וסגור, בהתאם למסורת, כדי שנוכל גם אנחנו להצטרף לחגיגה הגלובלית. על פי החוק הצרפתי, את יינות הבוז'ולה נובו פותחים בחצות, בין הימים רביעי לחמישי, בשבוע השלישי שבחודש נובמבר ולא דקה לפני. בישראל, כידוע, חל חוק שאוסר מכירת אלכוהול לאחר השעה 23:00, ולכן החגיגות ב"דרך היין" נדחות ביום אחד, ומוקדמות לשעות הערב, כדי שכולם יוכלו לשתות, לטעום, ולרגע אחד להרגיש במקום אחר לגמרי.

האירוע פתוח לקהל הרחב ללא תשלום. לצד היינות יוגש כיבוד קל. לבני 18+ בלבד. מידע נוסף באתר "דרך היין"