האם העבריין זאב רוזנשטיין כבר מנותק מעולם הפשע? לפי גרסתו, ברור שכן. אך במשטרה ובשרות בתי הסוהר סוברים כי מי שנחשב בעבר ליעד מספר אחת של המשטרה, עודנו מסוכן לציבור, עד כדי כך שאינו יכול לצאת לחופשות, גם 12 שנים לאחר שנאסר. זה מה שעומד בבסיס עתירה שהגיש היום (רביעי) האסיר לבית המשפט המחוזי בלוד, בה הוא מבקש לשנות את סיווגו מקטגוריה א', בה נמצאים אסירים שאינם יכולים לצאת לחופשות, לקטגוריה ב'1, ולאפשר לו לראות את העולם שמחוץ לכותלי הכלא – בפעם הראשונה זה יותר מעשור.



"את העותר לא מעניין דבר וחצי דבר אודות מאזן הכוחות בעולם הפשע הישראלי", נכתב בעתירה, שעוסקת "באותו 'תפוח אדמה לוהט' ששמו זאב רוזנשטיין, אותו יעד מודיעיני של שנות ה-90, שמעסיק, משום מה, גם כעת את שב"ס, וזאת חרף ניתוקו המוחלט מעולם הפשע ולאחר בידודו הארוך – מעל עשור – מעולם זה". עוד נכתב כי רוזנשטיין "אינו מעורה ואינו חלק מעולם הפשע הישראלי, וממתין לשחרורו בכיליון עיניים".



אך בשב"ס סוברים אחרת. לאחרונה עלה שוב שמו של רוזנשטיין בנוגע לפרשה 512, בה נחקר בין היתר ניסיון החיסול שלו בתל אביב ב-2003, שגבה את חייהם של שלושה בני אדם. במרץ האחרון הפך בית המשפט העליון את החלטת המחוזי והורה לא להוציאו לחופשות, בשל ידיעה מודיעינית עדכנית אחת, אשר "יש בה כדי להשליך גם על ידיעות קודמות".



עם זאת, שב"ס אישר בעבר לרוזנשטיין ארבע יציאות מהכלא - לחתונות שלושת ילדיו ולבקר את אמו החולה. כעת הוא מבקש מבית המשפט "לבחון בשנית את בקשתו ליציאה, נוכח התנהגותו המופתית מאחורי סורג ובריח וחלוף הזמן בו הוא סגור". 



זאב רוזנשטיין בן ה-62 ידע ימים יפים יותר. "הזאב" טווה ארגון פשיעה שנחשב למאפיה הישראלית, וכלל, בין היתר, רשת בינלאומית לסחר בסמים ומלחמות אלימות עם יריביו. הוא נעצר בשנת 2004 והוסגר לארצות הברית, שם הורשע בקשירת קשר לייבוא סמים ונידון ל-12 שנות מאסר בפועל. בהמשך נידון לחמש שנים נוספות, בגין קשירת קשר לביצוע רצח.



משירות בתי הסוהר נמסר: "התקבלה בקשה של האסיר לשינוי הסיווג שלו. בקשתו תידון במסגרת ועדה מקצועית".