"דונלד טראמפ יהיה חבר מצוין, חבר של אמת, למדינת ישראל". כך אומר איש העסקים הישראלי רותם רוזן, הנמנה עם ידידיו הקרובים של הנשיא הנבחר של ארה"ב. רוזן, איל נדל"ן המתגורר בניו יורק, ושותפו אלכס ספיר נחשבים לחבריו הקרובים של טראמפ זה למעלה מעשור. בעבר הם היו שותפים עם הנשיא הטרי במיזמי נדל"ן בניו יורק, וב־2012 דיווחה העיתונות האמריקאית כי הם בחנו יחד השקעה משותפת ברוסיה ובסרביה. שני הטייקונים הצעירים מקפידים שלא להיחשף יותר מדי, שומרים על צניעות ומעדיפים לעשות במקום לדבר. השניים ידועים ומוכרים גם בתחום המלונאות והמסעדנות ומחזיקים בבעלותם את מלון הפאר NOMO SOHO שברובע הסוהו וגם את רשת המסעדות ZUMA היוקרתית, שלה סניפים בניו יורק ובלאס וגאס.



את הונם הגדול צברו רוזן וספיר במהלך שנת 2015, כשמכרו בין היתר בניין בבעלותם בסכום של 2.6 מיליארד דולר - הסכום הגבוה ביותר שבו נמכר נכס בודד בכל העולם. השניים מכירים היטב את טראמפ, מתארחים באירועים משפחתיים מצומצמים של הנשיא החדש ואף נמנים עם אורחיו הקבועים באירועים ציבוריים. לאחרונה היו אורחיו של טראמפ בטקס בחירת "מיס יוניברס" במוסקבה וזכו למחוות מרשימות של כבוד מצדו.



בראיון בלעדי ל"מעריב־השבוע" איחל רוזן "הצלחה ענקית לנשיא הנבחר ולמשפחתו היקרה במשימה המוטלת עליהם", והוסיף: "טראמפ הוא אבא מאוד טוב לילדיו, איש משפחה ואיש עסקים עם דעות מאוד מגובשות, שפועל בעקביות ובקפידה רבה".



איך אתה רואה אותו מתפקד בבית הלבן?
"לעניות דעתי, כמו בביזנס, הוא יקים צוות מתוחכם ומנוסה מאוד, והכל ינוהל כמו עסק ולא כמו ארגון פוליטי" .



טראמפ טוב לישראל?
"הוא יהיה חבר מצוין לישראל, חבר אמת. הוא חבר אמת של ראשי ממשלות ונשיאים בהרבה מדינות בעולם ובוודאי שהוא יהיה חבר קרוב לישראל".



נציין כי ספיר ורוזן לא מנתקים לרגע את הקשר שלהם עם ישראל - ומרבים לתרום הן לעמותה הקשורה לכותל המערבי והן למוסדות בריאות, ובהם בית החולים שערי צדק בירושלים בניהולו של פרופ' יונתן הלוי. אגב, בית החולים הזה נהנה גם מתרומות נכבדות של משפחת קושניר, שאחד מבניה הוא ג'ארד, חתנו של טראמפ.