עם היוודע תוצאות הבחירות לנשיאות ארצות הברית נשאו דונלד טראמפ והילרי קלינטון את נאומי הסיכום, נאום ניצחון ונאום הודאה בהפסד, שלהם. קווה שפרן, מומחה לשפת גוף ו מאמן הפוליטיקאים להופעות בתקשורת ניתח את הנאומים בשיחה עם ספי עובדיה ודרור רפאל ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "הנשיא המעניין ביותר בתולדות ארה"ב נתן אתמול את נאום הניצחון המשעמם ביותר.





הוא עשה את זה בכוונה וזה עזר לו ועצר את הנפילות בבורסה. הנאום היה ממתן ושידר אחדות. המילה שחזרה בו הכי הרבה הייתה 'אנחנו'. We, All, Our. גוף ראשון רבים. אפשר היה לראות את ההתמתנות הזו בהליכה האיטית שלו לבמה. הוא ניסה להיראות לא רק נשיאותי אלא גם יותר נשי, מכיל ורך. לעומת הטראמפ שניצח את הבחירות ועשה את זה בגלל הקיצוניות, הגבריות וה'ירי' לכל עבר".



"טראמפ האמיתי הוא הטראמפ של הקמפיין, לא של נאום הניצחון", טען שפרן. "הוא צולם מלמטה ל כמו איזה מין דיקטטור, עומד על המרפסת ומניף אגרוף כלפי מעלה, תמונה שהופיעה היום על השער של עיתונים רבים. זה חלק מהגבריות והמילה גבריות כאן היא משמעותית, כי זה לא רק ארה"ב. יש כאן תזוזה של לוחות טקטוניים שקשורים גם אלינו בארץ.



הפמיניזם, הסוציאליזם והגלובליזציה, כל מרכיבי הנאורות מקבלים בעיטה, הפוליטיקלי קורקט זז ומי שמנצח זו הגבריות הקדומה את הנשיות החדשה. יש חוט מקשר בין טראמפ, ביבי, מירי רגב, מארי לה-פן וה'ברקזיט'. אנחנו קצת מנותקים מהפריפריה, ב'מדינת תל אביב' או 'מדינת וושינגטון' או 'מדינת פריז' לא רואים את מה שקורה אצל הציבור ופעם אחרי פעם אנחנו נדהמים. בואו נתחיל לראות את הדברים מחדש. כי היה כאן מרד בכל החדשנות האידאולוגית".



על נאום ההפסד של הילרי קלינטון אמר שפרן: "מאמני תקשורת עבדו איתה שתחייך יותר ותעבוד עם הידיים ותפגין נשיות, וזה לא עבד לה כל הקמפיין. פתאום אתמול, כשהיא לא דיברה עם הידיים ולא ניסתה לחייך, כשהקרינה את העצב העמוק ועיניה כמעט דמעו ומצמצה כל הזמן, דווקא אז היה שם רגע אנושי שמעט נגע. זו הילרי ברגע מאוד מאוד אמיתי".