לפי דיווחים, הילרי קלינטון מאשימה היום (שבת) את ראש ה-.F.B.I ג'יימס קומי בפגיעה בקמפיין הבחירות שלה לנשיאות בכך שהעלה את עניין פרשת האימיילים שלה ימים ספורים לפני ההצבעה, זאת למרות שהבולשת טענה שפעלה כשורה חודשים לפני כן. כזכור, אחרי שנקראו מאות מיילים והוחלט שלא להגיש כתב אישום נגד קלינטון קומי פירסם מכתב בסוף אוקטובר שטען כי הבולשת מצאה מיילים נוספים הקשורים לפרשה ובוחנת אותם.



ה-.F.B.I לא סיפק מידע נוסף על המיילים באותו זמן וטראמפ ניצל את ההכרזה כדי לתדלק את ההשערות לפיהן קלינטון פעלה שלא כראוי. קומי פעל בניגוד למדיניות משרד המשפטים כשפנה עם המידע ישירות לקונגרס עם המכתב. שבוע לאחר מכן פירסם שוב קומי מכתב שני שטיהר אותה שוב מהטענות ובו נכתב כי לא עלו ממצאים חדשים וכי אין להגיש אישומים נגדה.



הפסדנו בשבוע שלפני הבחירות


קלינטון טוענת כי המכתב השני היה אפילו מזיק יותר מהראשון, כך לפי דיווחים שונים. נאווין נייאק ראש מחלקת בחינת דעת הקהל בקמפיין קלינטון טען כך במייל ששלח לאנשי הצוות ביום חמישי: "אנחנו מאמינים שהפסדנו בשבוע שלפני הבחירות", נכתב במייל שפורסם באתר פוליטיקו. "המכתב של קומי שבא 11 ימים לפני הבחירות פגע בתוצאות ופגע במוקדי התמיכה שלנו בקרב לבנים בעלי השכלה אקדמית - בעיקר בפרברים. לדעתנו המכתב השני אפילו תרם לטראמפ".



כזכור, ב-28 לאוקטובר, פחות משבועיים לפני הבחירות, שיגר ראש הארגון, ג'יימס קומיי, מכתב לראשי הסנאט והקונגרס וכתב כי לאור ממצאים חדשים שנמצאו כחלק מחקירתו של חבר הקונגרס הדמוקרטי לשעבר אנתוני וינר, שאשתו משמשת כעוזרת האישית של קלינטון הוחלט על פתיחת החקירה מחדש כנגד קלינטון. יצויין כי החקירה נגד וינר מנוהלת בחשד ששלח טקסטים מגונים לקטינה.



במכתב שהביא לרעידת אדמה פוליטית בארה"ב כתב קומיי כי "בהקשר לחקירה אחרת שמתנהלת, ה-F.B.I. למד על קיומם של אי-מיילים אשר עלולים להיות קשורים לחקירתה של הגברת קלינטון". כזכור, לאחר שקלינטון עמדה בפני שימוע לגבי ממצאי החקירה בחודש יולי האחרון, החליט קומיי, כי אין בממצאים חשד לפליליים ועל כן ניקה את אותה מאשמה פלילית.



אנתוני וינר ואשתו בנפרד הומה אבדין. צילום: רויטרס
אנתוני וינר ואשתו בנפרד הומה אבדין. צילום: רויטרס



המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ השתמש בפרשת האי-מיילים באופן תדיר בנאומיו בפני בוחרים ובעימותים הנשיאותיים מול הגברת קלינטון. מיד לאחר צאת ההודעה, אמר טראמפ: “ה-F.B.I. עכשיו שלח מכתב לקונגרס והודיע להם שהם גילו אי-מיילים חדשים הנוגעים לחקירה של הילרי קלינטון והחליט לפתוח שוב את החקירה נגדה בנוגע לכך שהיא סיכנה את בטחונה של אמריקה. השחיתות של הילרי שוברת שיאים אי פעם אסור לנו לתת לה להיכנס לבית הלבן. יש לי כבוד רב לכך שזרועות החוק הודו באומץ על כך שהם טעו ופועלות לתקן. זה היה עיוות דין שהציבור האמריקאי ידע וכולנו מקווים שהדבר הזה יתוקן".