ארגון הבריאות העולמי הכריז על בית החולים השדה שצה"ל פיתח והפעיל במדינות מוכות אסון כה-"טוב ביותר בעולם", כך בישר היום ד"ר אל"ם עופר מרין, מפקד היחידה הכירורגית אישפוזית המטכ"לית בצה"ל. ההכרה הבינלאומית מגיעה לאור הסיוע הרפואי שהעניקה ישראל באזורים מוכי אסון כגון האיטי, נפאל, פיליפינים ויפן, ובית החולים שנפרס בגבול הצפוני וסייע לפצועים הסורים.



"זכינו להכרה שהיא אמירה מאוד ברורה שבית חולים השדה של צה"ל הוא המתקדם ביותר בעולם" סיפר היום ד"ר ואל"ם מרין. "בתי חולים שדה יש כמעט בכל מדינה ורובם נותנים סיוע הומניטרי כמו שישראל נותנת, אבל הארגון הצביע על הבדל מהותי בין מה שאנחנו מספקים ובין מה שמדינות אחרות מספקות", ציין. לדבריו מספר היחידות של בתי החולים שדה מגיעות לאזורי אסון, כמו למשל בהאיטי לשם הגיעו 400 בתי חולים שדה מכל העולם. "ארגון הבריאות העולמי רואה בשנים האחרונות את הפער בין לשלוח גוף מאורגן ומיומן שמסוגל לתת סיוע נכון, לבין כמות ביחידות שמגיעות לשטח", מסביר ד"ר ואל"ם מרין.



בית חולים שדה צה"לי. צילום: דובר צה"ל



"אנחנו מגיעים עם יחידה מאוד גדולה ולוגיסטיקה מאוד גבוהה. חלק מהמדינות מגיעים עם חמישה אנשי צוות, בונים אוהל ותוקעים שלט 'בית חולים רפואי'. עם השנים הסתבר שבחלק גדול מהמקרים מגיעים צוותי רפואה לא מיומנים כל כך,  דבר שהוביל להכרזה של הארגון. ארגון הבריאות העולמי ישב אתנו וראה את האימון שלנו והכריזו שבית החולים השדה הישראלי הוא בדרגה הגבוהה ביותר בעולם. ההצהרה של ארגון הבריאות היא ברורה: 'העולם צריך ללמוד מבית החולים השדה הישראלי'".



לדברי ד"ר מרין הצוותים התרשמו מהיכולות של ישראל לא רק ברמה הלוגיסטית אלה גם בנושאים אתיים: "ישראל מגיעה עם צוות מקצועי, בניגוד לאותן מדינות ששלחו צוותים עם רמת רפואה ולוגיסטיקה מאוד נמוכה. קרה מצב שבאזור מוכה אסון, אחרי יומיים, הצוותים שהגיעו היו צריכים סיוע. הם הפכו לנטל, וזה הדבר האחרון שמדינה שקרסו התשתיות שלה צריכה".