ניצח את המערכת: מאבקו של העולה החדש יוני זרקה נושא פרי, והיום (ראשון) התבשר כי הוא התקבל לתפקיד אותו חלם למלא - לוחם במשמר הגבול. זרקה עלה לישראל מצרפת לאחר שסבל שם מאנטישמיות וחלומותיו הגדולים היו לעלות לארץ ולהתגייס לצה"ל. בגיל 33 הוא הגשים את חלומו הראשון אך בדרך להתגייס לצבא הוא נתקל בחומות הבירוקרטיה שמנעו ממנו להתגייס עקב גילו.



אך זרקה, שנקרא על שמו של יוני נתניהו ז"ל שנהרג בחילוץ בני הערובה באנטבה, החליט שהוא לא מוותר. חמוש בדגל ישראל ושלט, הוא התבצר בכניסה לבסיס המיון בתל השומר והבטיח: "אני לא זז מכאן עד שיגייסו אותו לתפקיד קרבי ומשמעותי".



זרקה מפגין מול הבקו"ם. צילום: עו"ד אייל פלטק
זרקה מפגין מול הבקו"ם. צילום: עו"ד אייל פלטק



מאמצו אכן נשא פרי והוא התגייס לצה"ל בחודש יוני. לאחר שהתגייס, החל ללמוד עברית באולפן ועבר טירונות כלל צה"לית. בדרך למיונים רבים, הצליח להגיע עד לגיבוש המובחר של חטיבת הצנחנים, אולם לא עבר את הגיבושון. יוני, שראה את משמר הגבול פעילים באופן משמעותי באבטחת ירושלים, ביקש מקצין המיון להתגייס לשם ולשרת כלוחם. לאחר סדרה של מבדקים ובחני כושר גופני הוא הצליח להרשים את המג"בניקים והיום הוא קיבל את הבשורה כי התקבל ליחידה.



סיפורו של יוני זרקה נחשף ב"מעריב אונליין" לאחר שהחליט להילחם בחוסר הרצון של צה"ל לגייסו. כאמור, הוא התייצב בבקו"ם חמוש בשלט גדול, שלצדו כתוב בגאווה: "ישראל בסכנה, כל מה שאני מבקש זה לשרת את המדינה ולהתגייס ליחידה קרבית בצה"ל. לא נותנים לי בגלל הגיל שלי, תעזרו לי". יוני הבטיח בשלט: "אני אשן פה עד שיסכימו לגייס אותי לצבא ליחידה קרבית".



זרקה בפגישתו עם רה"מ נתניהו. צילום: עו"ד אייל פלטק
זרקה בפגישתו עם רה"מ נתניהו. צילום: עו"ד אייל פלטק



"יוני ציוני אמיתי, לפעמים חלומות מתגשמים"


יוני זרקה הגיב בהתרגשות לקבלתו למג"ב: "אני מאושר ביותר. החלום שלי התגשם", הוא סיפר באמצעות עורך דינו. "עליתי לישראל כדי לתרום למדינה שלי, להתגייס לצה"ל בדיוק כמו סבא שלי שלחם במלחמת העצמאות וכמו יוני נתניהו שעל שמו נקראתי. לא הבנתי למה כל כך מתנגדים לגייס אותי והחלטתי שאני הולך עד הסוף. תודה לכל עם ישראל שליווה ועודד אותי. אני אוכיח לעצמי ולכולם, שגם בגיל 34 אפשר להיות לוחם מצטיין", המשיך.



"רוב האנשים שפגשו את יוני התייחסו אליו בביטול", סיפר בזמנו עו"ד אייל פלטק, שהחליט להתנדב ולסייע ליוני להגשים את חלומו ולהתגייס. היום הוא סיפר: "כנגד כל הסיכויים ולאחר חודשיים של שביתת מחאה מול שערי הבקו"ם ושערי הקריה, לאחר פגישות עם חברי כנסת, סגן שר הביטחון, ראש אכ"א וראש הממשלה ולאחר אין ספור טלפונים ופגישות נוספות, הצליח יוני להתגייס לצה"ל, לסיים קורס עברית, להספיק לעבור גיבוש צנחנים ועכשיו התבשר כי הוא משובץ לתפקיד לוחם במג"ב. אני מאושר בשבילו וגאה בו. יוני הוא ציוני אמיתי ומוכיח יותר מתמיד שלפעמים חלומות מתגשמים".