במלאת שנה למתקפת הטרור על פריז, שבה נרצחו 130 איש, נערכו היום (ראשון) שורה של טקסי אזכרה בכל הזירות שבהן פגעו המחבלים. נשיא צרפת פרנסואה הולנד, מלווה בראשת העיר פריז אן הידלגו וחברי הממשלה, עבר בין שש זירות הפיגועים במסלול הדמים שאותו עשו המחבלים, מאיצטדיון סטאד דה פרנס בסן דני, דרך בתי הקפה של הרובע העשירי ועד לאולם תיאטרון ה"בטאקלאן" שבו ביצעו שלושה מחבלים טבח בקהל שצפה במופע.



פרט לבני משפחות הנרצחים, שחלקם העדיף שלא להגיע לטקס, הקהל לא הורשה להתקרב למסלול. אמצעי ביטחון חמורים ננקטו, רחובות נסגרו ומחסומי המשטרה מנעו מאזרחים גישה. ראש ממשלת צרפת מנואל ולס הודיע היום כי מצב החירום במדינה, שכבר הוארך פעמיים, יוארך שוב בינואר לפחות עד לבחירות הנשיאותיות והכלליות שייערכו בחודשים אפריל-יוני. בכל אחד מהמקומות בהם עבר המסלול הרצחני הוקראו שמות הנרצחים והולנד וראשת העיר חשפו את לוחות הזיכרון לנספים. הנשיא שמר על שתיקה לבקשת משפחות הנרצחים. הנאום היחיד שהושמע בטקסים היה של בנו של הנרצח היחיד בסן דני, מנואל דיאז. דיאז הזכיר כי אביו היה מהגר שעבד קשה וכי אמר תמיד שאי אפשר לחיות עם פחד תמידי בבטן וכי הדרך היחידה להתקדם היא באמצעות חינוך וסובלנות. בנאומו ציין כי זו גם הדרך לדעתו להילחם בטרור ולהגיע לאחדות לאומית.



זמר להקת ה"איגלס אוף דד מטאל", שהופיע בליל הטבח, סורב להיכנס לאירוע


בסופם של הטקסים הופרחו בלונים מבניין עיריית הרובע, הסמוך ל"בטאקלאן". בלילה השתתפו כ-1500 איש, ביניהם 500 בני משפחות הרוגי ה"בטאקלאן", במופע הפתיחה מחדש של האולם המיתולוגי שכל הכנסותיו הועברו לתמיכה בנפגעים. פרט לשוטרים הרבים שהקיפו את האולם נכח במקום גם צוות פסיכולוגים כדי לטפל בתגובות רגשיות קשות אפשריות של הנוכחים, אך האווירה היתה יותר של חגיגה מחודשת. אחרי השיפוץ שעבר, האולם נשאר כפי שהיה אך אולם הכניסה הוגדל והואר, 14 מצלמות אבטחה הותקנו בפנים ובחוץ ומתקן מיוחד מאפשר את נעילת הדלתות מבפנים, זאת על מנת לחסום ניסיון פריצה.



הזמר סטינג פתח את המופע בהצהרה בצרפתית: "יש לנו הערב שתי משימות. לכבד את אלה שאיבדו את חייהם לפני שנה ולחגוג את החיים והמוזיקה באולם ההיסטורי הזה". אחר-כך ביקש לכבד בדקת דומיה את זכר תשעים הנרצחים. השיר הראשון ששר היה "פרג'ייל", העוסק באלימות ובמותם של חפים מפשע. אחר-כך עבר לשירים ידועים של "פוליס" ושירים מהאלבום החדש שלו. בין הצופים היה ד"ר ז'ורז' סלין, אביה של לולה שנרצחה בליל האימים. "זה היה קונצרט יפה", הוא אמר, "זה היה קשה מאד עבורי בגלל המקום, הקשר והמוזיקה, אבל אני שמח שבאתי".



לא הכל היה חיובי ומכובד. מנהלי המקום סירבו לאפשר כניסה לאולם לשניים מחברי להקת ה"איגלס אוף דד מטאל", שהופיעו בזמן ההתקפה והשתתפו היום בטקס האזכרה הרשמי. אחד מהם, הזמר ג'סי יוז השמיע אחרי הפיגוע הצהרות שמהן ניתן היה להבין כי השומרים של האולם שיתפו פעולה עם המחבלים לטענתו - מה ש"עלה לו היום" באי כניסה לאירוע הזיכרון.