נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ, התראיין הבוקר (שני) לתוכנית 60 דקות ב-CBS NEWS וקרא לתומכיו לחדול מלתקוף ולהטריד אנשים ממוצא לטיני או מוסלמי. "אני אומר, הפסיקו עם זה. אם זה יעזור אומר זאת, ואומר זאת ישר למצלמות - הפסיקו". ההתייחסות הגיעה בעקבות דיווחים על גל של ביטויים, מסרים ואף תקיפות גזעניות ששטף את האומה האמריקאית מאז סיום מסע הבחירות המפלג, שבסופו ניצח טראמפ את יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון.



מצד שני, התייחס טראמפ לגל ההפגנות של מתנגדי בחירתו, שמוחים תחת הסיסמה "לא הנשיא שלי". טראמפ טען שההפגנות מתודלקות על ידי התקשורת. "אני חושב שזה נורא שזה קורה, שהתקשורת לוקחת כל מקרה קטן ומנפחת אותו, ככה מתנהגת התקשורת", אמר והוסיף כי למפגינים אין מה לפחד ממנו.



מפגינים נגד טראמפ בניו יורק. צילום: Getty Images
מפגינים נגד טראמפ בניו יורק. צילום: Getty Images



כמו כן, התייחס טראמפ בראיון לקריאות שנשא בנוגע להעמדת יריבתו למרוץ לדין, ומינוי תובע מיוחד לצורך זאת וחשף עמדה מפויסת ושונה מזו שהציג במהלך הקמפיין. "קלינטון עשתה דברים רעים, אבל אני אצטרך לחשוב על כך. אני לא רוצה לפגוע בקלינטונים" הוא אמר, והסביר: "הם אנשים טובים, אני אתן תשובה טובה יותר בפעם הבאה שניפגש לראיון", טראמפ הוסיף כי הוא יעסוק בנושאים כגון ביטוח הבריאות, הגירה ועוד לפני שיגיע לעניין זה.



גם עניינו של ראש ה-FBI., ג'יימס קומיי, שרבים ביקרו אותו על התפקיד שמילא במערכת הבחירות האחרונה ועל התערבות פוליטית של המנגנון שהוא עומד בראשו, עלה בראיון. טראמפ אמר שהוא עדיין לא החליט האם בכוונתו לפטר את קומיי למרות ההדלפות שיצאו מהארגון.



הקבינט של טראמפ מתבהר


במקביל לכך, הודיע טראמפ על שני מינויים בסגל הבית הלבן שיילווה אותו במהלך כהונתו. לראש סגל הבית הלבן, אחד התפקידים החשובים בממשל האמריקאי והאדם שאמור להיות הקרוב ביותר לנשיא וליד ימינו, בחר טראמפ למנות את ריינס פריבוס, שנחשב לחלק מהמנגנון המפלגתי הרפובליקני.



מצד שני, הודיע טראמפ על מינוי סטיבן בנון, אחד מראשי הקמפיין שלו ומקים אתר החדשות הימני-קיצוני ברייטברט, ליועצו הבכיר והאסטרטג הבכיר שלו. על פי הודעת טראמפ, השניים יעבדו כ"שותפים שווי ערך".