עליית שערי הריבית הדולריים היא רק שאלה של זמן בעקבות התחזקותו של המטבע בשוקי העולם, וככל הנראה עד לסוף השנה הקלנדרית. היום במסחר הבין בנקאי שערו של הדולר עלה ב-0.09% ל-3.8476 שקלים. במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "המומנטום החיובי של הדולר בעקבות זכייתו המפתיעה של דונלד טראמפ בבחירות בארצות הברית נמשך, כאשר מדד הדולר נעל בשבוע שעבר את השבוע הטוב ביותר שלו מזה כשנה.



הופעותיו המפויסות של טראמפ לאחר הניצחון סייעו להרגיע את החשש הגדול מהתנהלותו המתריסה. כעת נשאלת השאלה מה תהיה מדיניותו הכלכלית, וזאת עדיין חידה. אנחנו רואים כעת שהדולר מתחזק על סמך ההנחה שטראמפ יגדיל את ההוצאה הציבורית במטרה לממן עבודות תשתית כדי להגביר את התעסוקה, ומנגד יוריד מיסים.



מדיניות כזו צפויה להביא לעלייה בריביות בשוק האג"ח ולעלייה באינפלציה, מה שיחזק את הדולר. גם הדולר-שקל קופץ למעלה אל 3.83-3.84. עם זאת, מדובר כעת בספקולציות בלבד וכבר למדנו שטראמפ יכול להיות הפכפך מאוד, ורק ימים יגידו מה תהיה מדיניותו. התבטאויותיו בתקופה הקרובה, מינויו, ומעשיו בראשית הקדנציה שלו ישפכו אור על מדיניותו הכלכלית וישפיעו על התנודות בנכסים השונים בשוק ההון, לרבות הדולר.



לפי שעה, הכול בגדר ספקולציות. כמו כן, לאור הסנטימנט החיובי בשווקים נראה כי בחירתו של טראמפ, בניגוד לתרחישים שהועלו לפני הבחירות, לא תמנע מהבנק הפדרלי להעלות את הריבית בדצמבר".