חוק המואזין, הצעה שאושרה בוועדת השרים לחקיקה ומבקשת לאסור על בתי תפילה שימוש במערכות כריזה, הופך עם קידומו לנושא חם ברשת. לא רק פוליטיקאים מתייחסים להצעה, אלא גם הציבור הרחב שמביע ביקורת על הניסיון להגביל את הכריזה בבתי התפילה המוסלמים בלבד. בין הגולשים שהתייחסו לנושא, ניתן למצוא גם זמר ואמן מוכר - אביב גפן, שכתב היום (שני) בחשבון הטוויטר שלו: "חוק המואזין גם כולל את המוזיקה מהמשאיות של נחמן מאומן, או שזה מוגדר כקטגוריית דאנס?". 



עוד כתבו הגולשים: "צריך להוסיף להגדרה של 'מואזין' במילון את המילה 'קריוקי' ואז החוק הזה יהיה מושלם", "מציע לנצל את המומנטום וללכת עם 'חוק המואזין' עד הסוף - להחיל אותו גם על חברי כנסת, שדרי טלוויזיה ושידורי לייב בפייסבוק".

והיו גם מי שהגיבו בנימה של צחוק: "פרסום ראשון - מסתמנת פשרה, חוק המואזין יבוטל בתמורה להגבלת הווליום של ג'מאל זחאלקה", "עם אישור חוק המואזין, שתי מילים חשובות מאוד למוסלמים - שעון מעורר".


 

 

כזכור, ועדת השרים לחקיקה אישרה אמש את החוק לאיסור שימוש במערכות כריזה בבתי תפילה, שלמעשה תמנע מהמואזין במסגדים לקרוא לתושבים להגיע להתפלל באמצעות רמקולים. ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע ביום ראשון תמיכה בחוק, ואמר בפתח ישיבת הממשלה: "אני לא יכול לספור את הפעמים שפנו אלי אזרחים מכל הדתות שקובלים על הרעש. ישראל מחויבת לחופש הדת מכל הדתות, אבל מחויבת להגן גם על האזרחים מהרעש. כך קורה גם בערים באירופה, ואני תומך באכיפה וחקיקה דומה בישראל".
את ההצעה הגישו חבר הכנסת מוטי יוגב (הבית היהודי) וחברי כנסת נוספים על רקע מה שהגדירו כ"פגיעה במרקם איכות החיים של תושבים רבים הגרים בסמיכות למקומות אלה". בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "מאות אלפי אזרחים בישראל, באזורי הגליל, הנגב, ירושלים, תל אביב-יפו ומקומות אחרים במרכז הארץ, סובלים באופן שגרתי ויום-יומי מרעש שנגרם מקריאות המואזין במסגדים". בנוסף הסבירו כי "רעש זה נוצר כתוצאה משימוש במערכת כריזה, המטרידה את מנוחתם של אזרחים כמה פעמים ביום, לרבות בשעות הבוקר המוקדמות והלילה".