שני תינוקות המאושפזים בפגייה של בית החולים איכילוב נדבקו בחיידק אלים מסוג CRE, כך פורסם הערב (שני). ההידבקות התגלתה במהלך בדיקות סקר שגרתיות והודעה נמסרה למשפחות. מבית החולים נמסר כי הם פועלים על פי הנחיות משרד הבריאות.



המקרה היום מתרחש פחות מחודש לאחר שארבעה תינוקות נדבקו בחיידק אלים בפגייה של ביה"ח איכילוב. ההידבקות אירעה לאחר שאחת היולדות - אמם של תאומים - אובחנה בשבת כנשאית של חיידק ה-CRE. בבדיקות שנערכו התברר כי גם ילדיה נדבקו בחיידק, בנוסף לשני תינוקות נוספים ששכבו בקרבתם בפגייה. ארבעת התינוקות הועברו לבידוד.



מבית החולים נמסר כי הצוות הרפואי והסיעודי, בשיתוף ובהנחייה של צוות האפידמיולוגיה של בית החולים והיחידה הארצית למניעת זיהומים של משרד הבריאות, נקטו בסדרת פעולות מקצועיות לטיפול בתינוקות עם בידודם ולאבטחת התנאים הדרושים למתן טיפול רפואי בטוח למאושפזים בפגייה.



מבית החולים איכילוב נמסר בתגובה כי "פגיית בית חולים איכילוב היא עם שיעור הזיהומים הנמוך בישראל וזאת בזכות הטיפול המקצועי והמסור שמעניק הצוות הרפואי. חשוב להדגיש כי אין מדובר בפגים שחולים אלא בנשאות בלבד של החיידק במערכת העיכול כשבית החולים עושה את מירב המאמצים למנוע הדבקות נוספות. כל הפעולות מתאומות עם משרד הבריאות ומדווחות באופן שוטף ושקוף להורי הפגים".



חיידק ה-CRE הם חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה מקבוצת הקרבפנם. החיידק יכול להרוג עד מחצית מהחולים שמפתחים אלח דם. בחוזר של משרד הבריאות מ-2009 נכתב כי "החיידק הוכח כבעל פוטנציאל אפידמי במוסדות רפואיים. חיידקים אלה עלולים לגרום לזיהומים קשי-טיפול ותחלואה ותמותה עודפות במאושפזים במוסדות רפואיים".