בניגוד לציפיות, שוקי המניות והמטבע לא נפגעו בעקבות ניצחונו של דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ארצות הברית. למרות ההערכות, שערי המניות וערכו שלך הדולר לא ירדו, אלא להפך: שניהם מתחזקים מאז הבחירות בשבוע שעבר. 



בניגוד לעולם, בישראל הדולר משנה כיוון. לאחר שאתמול שערו של המטבע האמריקאי עלה ב-0.208% ל-3.852 שקלים, אך הבוקר, במסחר הבין בנקאי, שערו ירד ב-0.17% ל-3.8453 שקלים.



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "הדולר-שקל מטפס מעלה זה היום הרביעי ברציפות ונסחר מעל רמת המפתח של 3.85. גם בעולם הדולר ממשיך להתחזק על גלי ניצחונו של טראמפ, כאשר מדד הדולר נסחר כבר בשיא של 11 חודשים".



"כאמור, התחזקותו של הדולר נובעת מהצפי של הפעילים כי מדיניותו הכלכלית של טראמפ – מכסי מגן, הגדלת ההוצאה הממשלתית, הורדת מיסים – תביא לעליית האינפלציה. הדבר בא לידי ביטוי גם בזינוק בתשואות על אגרות החוב, כשהתשואה על אג"ח של ממשלת ארה"ב לעשר שנים טיפסה אתמול לרמתה הגבוהה ביותר מאז ינואר.



מנגד, היורו מגלה חולשה בימים האחרונים על רקע החשש כי ניצחונו של טראמפ ייתן רוח גבית למועמדים לאומנים ברחבי היבשת, כדוגמת מרי לה-פן בצרפת. רמת ההתנגדות הבאה של הדולר-שקל ניצבת ב-3.862, השיא של אוקטובר.



בתוך כך בנק ישראל הודיע אתמול כי ירכוש בשנה הבאה כ-1.5 מיליארד דולר, וזאת במטרה לקזז את ההשפעות תמלוגי הגז על התיסוף בשקל. מדובר בסכום הדומה פחות או יותר להיקף הרכישות של הבנק ב-2015".