אחרי שהדירו את הנשים המלאות מחנויות הבגדים ומהקניונים, יותר ויותר מעצבים ויבואנים מגלים את פלח השוק הזה ומוציאים אותו מהשוליים, שם היה מקומו עד לאחרונה. בשנים האחרונות הפכה ישראל למעצמת אופנה למידות גדולות ואירוע השיא השנתי PLUS SIZE FASHION WEEK מעיד על כך יותר מהכל.



שבוע האופנה (שיימשך רק שלושה ימים) מושך תשומת לב בינלאומית ומביא אל גני התערוכה ניחוחות חזקים של חו"ל. עשרות מעצבים מהארץ ומעבר לים יציגו קולקציות מיוחדות והנחות גדולות, כדי להיחשף ללקוחה המלאה, שרק רוצה ליהנות כמו כולן.



PLUS SIZE FASHION WEEK, גני התערוכה, תל אביב, 16.11, 21:00-13:00; 17.11, 22:00-10:00; 18.11, 15:00-09:00; הכניסה חופשית.





הצרפתייה Noemi PLUS


את הבוטיק מרחוב בזל בתל אביב מנהלת אישה אחת, שהחליטה שנמאס לה שאין בגדים קוליים ומדליקים לנשים עם קימורים כמוה. נעמי יונה החליטה לעשות מעשה: לפתוח בוטיק ולייבא מפריז קולקציות שמתחדשות כל חודש וחצי.



הסגנון של הקולקציות מתכתב בעיקר עם הבוהו שיק, אחד הטרנדים החזקים ביותר בצרפת זה שנים. בעוד שמעצבים ויבואנים אחרים מתמקדים בדגמים חלקים ובצבעי חורף מונוכרומטיים, Noemi PLUS מציגה קולקציה מלאת דפוסים והדפסים וצבעוניות מרעננת. הדגש הוא על דגמים פרקטיים קלילים ובדים גמישים ועדינים. אלו מתאימים לנערות ולנשים במידות 42־52, שמחפשות קז'ואל מדליק שכולל את כל הטרנדים הנוכחיים.



הקולקציות מתחדשות כל חודש וחצי. Noemi PLUS, יח"צ
הקולקציות מתחדשות כל חודש וחצי. Noemi PLUS, יח"צ



האיטלקייה LALI PLUS


לפני כשלושה חודשים החליטה בריז'יט גולדהר שנמאס לה לחיות בבריסל בפחד מפני הפיגועים ושהיא חייבת לעלות לארץ. יומיים אחרי שנחתה בהרצליה פתחה את העסק שלה: LALI PLUS.



גולדהר מעצבת את הקולקציה ומייצרת אותה באיטליה, כפי שעשתה בעבר, בתקווה שיום יבוא והיא תוכל להעביר את כל הייצור לישראל. הקולקציה מאופיינת בקו ספורט־אלגנט איטלקי, ומוכיחה שאין מבינה טובה יותר בקימורים מאשר מעצבת עם כאלה. הרוח הקלילה של הקולקציה ושל הצילומים שמלווים אותה מעידה על מגמה שמתפתחת גם בעולם וגם בארץ ומשדרת חד משמעית שנמאס לנשים מלאות ללבוש בגדים של שמנות. הן פשוט רוצות להיות אופנתיות. את הקולקציה תשיק גולדהר לראשונה בשבוע האופנה. ומי צריך לכתת רגליים באיטליה? הרי היא עשתה עלייה.



מעצבת עם קימורים שמבינה קימורים. צילום: LALI PLUS, יח"צ
מעצבת עם קימורים שמבינה קימורים. צילום: LALI PLUS, יח"צ



הבריטית Adika PLUS + EVANS


לפני מספר שנים ניסו בעדיקה לפרוץ אל שוק הפלאס סייז וגילו כי זה עולם שלם, שיש להקדיש לו את מלוא תשומת הלב. אחרי שינויים הכרחיים ובדיקות הם החליטו ללכת על בטוח ולייבא את מותג האופנה הבריטי המוביל EVANS, שכל מי שיצאה לשופינג בלונדון, בוודאי מכירה את החנות הענקית שלו באוקספורד סטריט.



באתר של החברה אפשר למצוא את הקולקציה בקטגוריית "פלאס" ולגלות את חותם היד של עדיקה בכל פריט. הקולקציה לא מיובאת במלואה, ואת הקניינות המדויקת עושים אנשי הצוות המיומנים של עדיקה, שנראה שכבר מזמן פיצחו את הנוסחה ללבה של הלקוחה הישראלית. הקולקציה מורכבת בעיקר מפריטי בייסיק קלאסיים, שמתאימים לכל אישה ולכל מלתחה ונותנים מענה מדויק לצורך של נערות ונשים במידות 42־52 שפשוט רוצות להתלבש ולהיראות טוב, בלי לשבור את הראש כל בוקר. אז עכשיו אין סיבה לטוס ללונדון בשביל שופינג, ואם את לא מחובבות ההזמנות באינטרנט, את יכולה לפגוש גם אותם בשבוע האופנה.



פיצחו את הנוסחה. צילום: עדיקה, יח"צ
פיצחו את הנוסחה. צילום: עדיקה, יח"צ



השווייצרי ADAM BRODY Zurich


מעצב האופנה אדם ברודי גר ופועל בציריך שבשווייץ. הוא ישראלי לשעבר שירד מהארץ בעקבות האהבה, ולכבוד שבוע האופנה למידות גדולות החליט לעשות עלייה לשלושת ימי האירוע ולהכיר מקרוב את הלקוחות הישראליות. הקולקציה של ברודי מאופיינת בניקיון אירופאי, בדגש על גזרות מדויקות, במידות 42־52. אפילו שהפרטים לא נתפרים בפריז, ברודי מגדיר את הקולקציה הוט קוטור, שכן ההקפדה על כל פרט, בחירת הבדים ודרך הייצור הם שהופכים אותה כה יוקרתית ונחשקת. הקולקציות שלו מיוצרות בסדרות קטנות ופונות לנשים שמחפשות שיק קלאסי על זמני, שיעבוד עבורן גם בעוד חמש שנים. אין ספק שמדובר בקולקציה מרגשת ומרעננת, שמכבדת את האישה ולא מסתירה אותה.


 


שיק קלאסי, על זמני. ADAM BRODY, יח"צ
שיק קלאסי, על זמני. ADAM BRODY, יח"צ