סטארט־אפ ישראלי חדש בשם Workey שואף להפוך את תהליך ההשמה בחברות ההייטק לממוקד יותר ולייתר את החוליה המקשרת של חברות ההשמה על ידי חיבור ישיר של מחפשי העבודה למנהלי הגיוס בחברות עצמן. פלטפורמת השמה זו דגמה 27,400 בוגרי פקולטות מדעי המחשב, בין היתר באוניברסיטת תל אביב, הטכניון ואוניברסיטת בן גוריון בנגב ובדקה את העדפות הגיוס של חברות ההייטק. 

מהנתונים עולה כי חברת אפל מעדיפה לגייס עובדים מאוניברסיטת תל אביב - 24% לעומת 14% מבן גוריון ו־12% מהטכניון. נתונים דומים נמצאו גם במיקרוסופט - 22% מעובדיה הם מאוניברסיטת תל אביב, 18% מבן גוריון ו־16% מהטכניון.



בחברת "רפאל" רוב העובדים מגיעים מהטכניון, ב"גוגל" המשרות מתחלקות בצורה שווה


בחברת רפאל רוב העובדים מגיעים ממוסדות הלימוד הצפוניים, כנראה בשל מיקום החברה בחיפה - 58% בוגרי הטכניון ו־30% בוגרי המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה. גם בחברת אינטל בוגרי הטכניון מועדפים כשהם מהווים 27% מהגיוסים, בעוד בוגרי העברית מהווים 16% ובוגרי אוניברסיטת תל אביב מהווים 14%.



בחברת אפלייד מטיריאלס בוגרי בן־גוריון מובילים עם 48%, בוגרי אוניברסיטת תל אביב עם 24% ובוגרי האקדמית תל אביב־יפו עם 8%. גם בצ'ק פוינט יש עדיפות לבוגרי בן גוריון - 31% לעומת 18% מאוניברסיטת תל אביב ו־11% מהאקדמית תל אביב־יפו.



מנגד, בגוגל נראה שאין העדפה בולטת - 19% מהעובדים בוגרי אוניברסיטת תל אביב, צמודים להם בוגרי בן־גוריון עם 18% ולאחר מכן 14% מהאוניברסיטה העברית. גם בחברת יב"מ לא נמצאו העדפות ברורות - 13% מהעובדים בוגרי הטכניון, 12% בוגרי בן גוריון ו־11% בוגרי אוניברסיטת תל אביב.