עליית מדרגה במלחמת החורמה שמנהל השר יעקב ליצמן ומשרדו נגד הג'אנק פוד. אחרי שתקף במתקפה חריגה את מקדונלד'ס, יצא עם קמפיין טלוויזיוני לתזונה בריאה ועכשיו קמפיין נוסף שרץ ברשתות החברתיות, ממשיך שר הבריאות לנסות ו"להבריא" את הציבור הישראלי, כשהפעם עלה על המוקד השוקו שמחולק בקייטנות. 



הבוקר הכריז ליצמן על מערכה נוספת במלחמתו הבלתי מתפשרת בג'אנק פוד בנאומו בכנס איגוד רופאי הילדים שהתקיים בגני התערוכה בתל אביב, הכריז השר: "אסור את תופעת השוקו בקייטנות. שוקו עתיר סוכר לא יהיה יותר. בשיתוף שר החינוך, לא ימומנו קייטנות שיחלקו אוכל לא רצוי לילדים. עוד ציין ליצמן שהוועדה בנושא המזון תוציא בימים הקרובים את מסקנותיה.



"כבר צוין שאנחנו הכי גרועים בסוכר פר נפש. בהשמנה אנחנו 4 או 5 הכי גרועים בעולם. צריך להוריד את זה. להפסיק לתת לילדים את הזבל, זה מזיק לנוער. אפעל שלא יימכרו הדברים המתוקים בבתי הספר". ליצמן גם פנה לכתבי הבריאות בבקשה שלא יכתבו כתבות תמיכה בתרופות כאלה ואחרות כאשר לטענתו יש מאחורי כתבות אלה אינטרס של חברות התרופות כדי להפעיל כך לחץ על ועדת סל התרופות.



מאז מונה לתפקיד, עשה ליצמן מספר צעדים על מנת להילחם בתופעה. הוא הקים ועדה ייעודית לשינוי הרגלי האכילה בישראל, הכריז, בשיתוף עם משרד החינוך, שימנע מילדי ישראל את הקטשופ והצ'יפס בארוחות בצהרונים, ואף הורה לפנות מהמדפים בקפטריות של בתי הספר את הבורקס והקוקה קולה, שם צפויים להגיע פקחים לביקורי פתע ולוודא אכיפה.