רבה לפני שנפל התפוח על ראשו של ניוטון, גילו הבריטים את סוד הפקת המשקאות האלכוהוליים והם אלה שפיצחו את המתכון להפקת סיידר התפוחים. אלפי שנים מאוחר יותר, אין בר או מסעדה בישראל שמכבדים את עצמם, שלא מחזיקים בתפריט את המשקה באחת מגרסותיו הרבות. הסיידרים הם קטגוריה חשובה בעולם המשקאות, וטעמם נע על מנעד רחב של אפשרויות - מתוק, יבש, כמשקה חורף חמים או כמשקה אלכוהולי מרומם נפש.



אחוז האלכוהול משתנה ויכול לנוע בין 1.2 ל־8.5. כדי להגיע לאחוז האלכוהול הרצוי, "משחקים" היצרנים בתהליך התסיסה - לעתים עוצרים את התסיסה בסינון ובקור וכך משיגים סיידר בעל אחוז אלכוהול נמוך יחסית עם ארומות המתאפיינות בווניל, קוקוס וקרמל. בפעמים אחרות, נהוג להוסיף סוכר לתסיסה השנייה כדי שיקפיץ את אחוזי האלכוהול בסיידר. כאן מתקבל משקה העומד על 6% עד 8.5% אלכוהול בטעמים מורכבים.


לנו יש כמה הצעות לסיידר שתלגמו בחורף הקרוב:



Ambrosia


שיכר תפוחים מבעבע שמיוצר בליטא ומיובא לארץ על ידי חברת "ספיריטים סחר" (יבואנית וודקה ואן גוך). המשקה מכיל 6% אלכוהול ומגיע בשני טעמים אקזוטיים: אפרסק מעורבב עם אלגנטיות של וניל ומי ורדים ופירות יער. מומלץ להגיש כאפריטיף צונן כדי ליהנות ממנו באופן מלא.


29 שקלים לבקבוק.


Buster’s


מתברר שגם בישראל מייצרים סיידר. סיידר התפוחים של באסטר'ס מיוצר בהרי ירושלים בידי דני ומת'יו נילסון. הסיידרים שלהם מיוצרים מ־100% תפוחים וללא תוספת מים וסוכרים. באסטר'ס מגיע בשתי גרסאות- באסטר'ס אדום (מתוק) , המכיל 4.8% אלכוהול,ובאסטר'ס ירוק (יבש), המכיל 6.7% אחוזי אלכוהול.


16 שקלים לבקבוק.



Savanna Premium Dry Cider


סיידר דרום אפריקאי עם 6% אלכוהול בנפח מגיע לארץ מדיסטל שבדרום אפריקה. הבסיס העיקרי בסיידר הזה הוא תפוחי גרני סמית' שגדלים בחוף המערבי של דרום אפריקה. מדובר בסיידר רענן, יבש מאוד ופריך.
6 שקלים לבקבוק.


Somersby Apple Cider


מותג בריטי פופולארי מבית קרלסברג העולמית. הסיידר עשוי מחומרים טבעיים בלבד. לעומת רוב הסיידרים האנגלים, שנוטים לכיוון היבשים עם מתיקות עדינה, הסומרסביי הוא די מתוק והקרח רק יעשה עמו חסד. הסיידר מכיל 4.5% אחוזי אלכוהול והוא קליל, מרענן ומתאים מאוד לחום הישראלי.


8 שקלים לבקבוק.



Strongbow Apple Cider Gold


מותג הסיידר הנמכר ביותר בעולם מגיע מאנגליה, מחברה שרכשה היינקן בשנת 2008. זהו סיידר תפוחים המיוצר מחומרים טבעיים ומתאפיין במתיקות נעימה וטעם תפוחי מובהק. סיידר מתוק, מרענן וטעים שמכיל 5% אלכוהול.


8 שקלים לבקבוק.



Calvados


משקה המיוצר מסיידר מזוקק, והוא למעשה ברנדי תפוחים המכיל 40% אלכוהול. המשקה אופייני למחוז קלבדוס בחבל נורמנדי שבצרפת. מומלץ להגיש נקי, עם קרח או בקוקטיילים.


220 שקלים לבקבוק. 

תסתכלו בקנקן



יינות הם כבר מזמן לא רק משקאות, אלא סמל לאלגנטיות ורומנטיקה. המותג Novel Collection מציע לשדרג את בקבוקי היין הרגילים ומשיק סדרת דקנטרים מקריסטל בגוון ענבר מלכותי. הדקנטרים בסדרה מגיעים בגדלים וסגנונות שונים לבחירה, והאלמנט העיצובי הבולט ביותר הוא גוון המוצרים, שמזכיר פריטי מלוכה יוקרתיים. הדקנטר הוא פריט שימושי ועיצובי, שכן נוכחותו מורגשת בכל שולחן ומדף שבו יונח. דפנות הדקנטר בעלות "שקעים" שמדמים הדפס מוטבע שיוצר אפקט איורי.



Novel Collection. צילום: עדי קראוס
Novel Collection. צילום: עדי קראוס



אפשר להשתמש בדקנטר גם לאחסון משקאות נוספים, ובמיוחד וויסקי וקוניאק, ואף כפריט דקורטיבי בפני עצמו. אז אם אתם אוהבים לארח בבית ובא לכם להרשים את החברים שלכם, זו לגמרי אופציה.


מחירים: 153־195 שקלים.