אחרי השלמת תוכנית "ממדים ללימודים", בשורה נוספת לחיילי צה"ל. סגן שר הביטחון אלי בן דהן הודיע היום (רביעי) על תכנית השלמת בגרויות שעד היום הייתה מיועדת ללוחמים בלבד, תורחב לכל החיילים המשוחררים ולחלק מאנשי הקבע. לדברי סגן השר בן דהן, בתוכנית בוצעו שינויים במבנה שחסכו למערכת הביטחון כשני מיליון שקלים, דבר שאפשר הגדלה של מספר החיילים הזכאים מ-500 ל-900.

"הפרויקט במתכונתו הקודמת בגבעת חביבה צומצם לכדי היקף של כ- 500 חיילים בשנה והעלות התקציבית של מתכונת זו הגיעה לכארבעה מיליון שקלים בשנה", אמר סגן שר הביטחון. "בשנה האחרונה גובשה ע"י צה"ל תוכנית רחבת היקף בשיתוף הקרן והאגף להכוונת חיילים משוחררים במשרד הביטחון. התוכנית עברה שינוי באופן שיאפשר התייעלות. היקף החיילים כמעט והוכפל במחצית מהעלות של התכנית במתכונתה הקודמת והמתכונת החדשה מהווה הזדמנות להרחבה והתאמה להיקף נרחב של משתחררים".

במודל החדש, שהחל לפני כשנה, החיילים מתחילים ללמוד עד כחודשיים לפני השחרור "במתכונת פתוחה", במכללות ומכינות קדם-אקדמיות, וזאת בהלימה למועדי השחרור של הלוחמים ותומכי הלחימה ביחידות השדה ובפריסה מותאמת של מכללות ברחבי הארץ וביעד שנתי מתפתח. "המטרה היא להקנות לכ-2000 משתחררים בשנה, הזדמנות להשלמת בגרות באזרחות ובמתמטיקה" הסביר סגן השר בן דהן. "אם יהיה ביקוש בהיקף המאפשר, תיפתח גם כיתה באנגלית. עד כה התחילו ארבעה מחזורים במתכונת הנוכחית, בהיקף של כ-900 חיילים מהמערך הלוחם בסך הכל, בשנה האחרונה. צה"ל אף בוחן את הרחבתו לכל החיילים המשרתים בצה"ל וגם לאוכלוסיית הקבע הראשוני. אני מאמין כי הרחבת התכנית לכל החיילים המשתחררים היא בשורה אמיתית".