סגן ראש המטה לביטחון לאומי לשעבר, תא"ל במיל' אבריאל בר יוסף, הוא הבכיר שנעצר ביום שלישי בחשד לקבלת שוחד, כך הותר הבוקר (חמישי) לפרסום. בר יוסף חשוד גם בהלבנת הון ומרמה והפרת אמונים. ביום שלישי הוא עוכב לחקירה בלהב 433 ושוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים. 



על פי החשד, לבר יוסף היה קשר לאמו של איש העסקים הגרמני מייקל הרצוג - קשר עליו לא דיווח כשניסה לקדם הקמת מיזם להנזלת גז טבעי בוועדת צמח (ועדה בינמשרדית לבחינת מדיניות הממשלה בנושא משק הגז הטבעי בישראל), ממנו היה הרצוג מרוויח רבות. נבדק חשד כי הרצוג יצר קשר עם קצינים נוספים בחיל הים ושיכנע גם אותם לקדם את האינטרסים שלו, וכן נבדק חשד כי הרצוג העביר כספים לחשבון הבנק של אחד מקרובי משפחתו של בר יוסף.



בנוסף לבר יוסף, עוכבה חשודה נוספת לחקירה. החקירה בראשיתה ומלווה על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה. 



הבוקר פרסם בן כספית כי בר יוסף היה מעורב גם בעסקאות רכישת הצוללות מגרמניה, יחד עם עו"ד דוד שמרון והמתווך מיקי גנור. על פי כספית, ראש הממשלה נתניהו התנגד בזמנו (בתקופת עוזי ארד) למינויו של בר יוסף לתפקיד סגן ראש המטה לביטחון לאומי. לא מזמן שינה נתניהו את טעמו, ובר יוסף מונה על ידו לתפקיד ראש המטה לביטחון לאומי. מאוחר יותר משך את מועמדותו לאחר שהתעוררו סימני שאלה באשר לעיסוקיו בעבר. 



לאחר מכן התברר כי ללהב 433 הוגשה תלונה נגד בר יוסף בחשד לעבירות חמורות. בעקבות אותם פרטים הושעתה מועמדותו ובלהב 433 המשיכה להתנהל נגדו חקירה סמויה. במקביל חשפה תנועת אומ"ץ חשדות נוספים ותיק החקירה נגדו התעבה.