מזג האוויר החם והיבש ששרר בימים האחרונים ויימשך עד יום שלישי מחזק את ההערכה של החזאים כי אנחנו לפני שנת בצורת. החזאית התורנית בשירות המטאורולוגי בבית דגן, אנה פבלוב, מסרה שאתמול (שבת) היה חם מהרגיל במישור החוף ובשפלה. הטמפרטורות הגיעו ל־27 מעלות והיו גבוהות בשלוש מעלות מהממוצע. רוחות חזקות נשבו בעיקר בהרי הצפון, ומשבי הרוחות הגיעו למהירות של כ־55 קמ"ש.



היום ומחר יהיה חם מהרגיל במישור החוף ובשפלה וינשבו רוחות חזקות בהרי הצפון ובמרכז. ביום שלישי תחול ירידה קלה בטמפרטורות, אבל ימשיכו לנשוב רוחות חזקות. ביום רביעי צפויה ירידה ניכרת בטמפרטורות. יהיה אובך עם הרבה אבק באוויר וראות קשה, בשל רוחות מזרחיות חזקות, עם משבים עזים שיגיעו למהירות של 70־80 קמ"ש. במקביל צפויים גשמים מקומיים שילוו בסופות רעמים באזורים שונים בארץ. לנוכח הרוחות המזרחיות החזקות, בשירות המטאורולוגי חוזים באזורים שונים "גשמי בוץ".



החזאי הבכיר אורי בץ העריך אתמול שמסתמנת שנת בצורת. בץ הסביר כי כמות הגשמים שירדה עד כה נמוכה באופן ניכר מהממוצע הרב־שנתי. הוא ציין שנתונים נוספים מחזקים את ההערכה שאנחנו עומדים בפני שנת בצורת. בין הנתונים: מודלים גלובליים שהראו עוד לפני הסתיו שאנו לקראת שנה שחונה, ונתונים סטטיסטיים המראים שמרבית חודשי נובמבר השחונים בישרו על שנת בצורת. עם זאת, בץ הבהיר שעדיין מוקדם לצאת בהכרזות, ויש להמשיך ולעקוב. "שנת בצורת היא כאשר כמות הגשמים נמוכה משמעותית לעומת הממוצע. אבל גם בשנת בצורת ייתכנו ימים גשומים מאוד ושיטפונות. בינתיים מסתמנת שנת בצורת", הוא הסביר.



בתוך כך, מטוסי כיבוי ועשרות צוותי כיבוי השתתפו במהלך הלילה והשבת בניסיון להשתלט על שריפת יער ומטעי זיתים בסמוך ליישוב טל־אל. אוטובוסים פינו את התושבים מהיישוב. רק אחרי שלוחמי האש בלמו את התפשטות האש הוסרה הסכנה משריפת בתים ביישוב. באירוע פעלו 50 לוחמים עם 28 רכבים, בסיוע מכמה מחוזות, כולל סיוע אווירי. 150 דונמים עלו באש. מחקירה ראשונית עולה כי מדובר בהצתה. כמה שעות לאחר ההודעה על ההשתלטות שוב פרצה השריפה, ושעתיים מאוחר יותר שוב השתלטו הכוחות על האש.



חגיגה של חיפושיות


מזג האוויר הנוח יחסית, נדידת מיליוני ציפורים מעל שמי הארץ ופריחת החלמוניות הוציאו אתמול עשרות אלפי מטיילים לשמורות הטבע, ליערות ולאתרים.


לגן הלאומי ירקון בתל אפק הגיעו כ־5,000 מבקרים. רבים מהם השתתפו בפעילויות ייחודיות סביב עולמן של החיפושיות באווירה נוסטלגית. האירוע הססגוני כלל תערוכת מכוניות מסוג חיפושית (פולקסוואגן המיתולוגית) והופעה של להקה עם שירי הביטלס (החיפושיות).אלפים הגיעו גם ליערות ולאגמון החולה, ונהנו מהמראות המרהיבים של עשרות אלפי עגורים שהגיעו לחניית חורף בדרכם מאירופה לאפריקה.