התפתחות דרמטית בעניין מינויו של אייל קרים לתפקיד הרב הצבאי הראשי. בג"ץ, שדן היום (שני) בעתירה של מפלגת מרצ, שמבקשת לבטל את כניסתו לתפקיד בעקבות התבטאויותיו כלפי נשים והומואים בעבר. השופטים, בצו ביניים, החליטו כי יש בינתיים עילה ראשונית על מנת להקפיא את המינוי, ובסופו של דבר ביקשו לשמוע גם את העמדה של קרים בעניין. 
 
במהלך ההליך העלו השופטים תהיות רבות לגבי התבטאויותיו ודרך הטיפול של הצבא בעניין. ראש הרכב השופטים, השופטת מרים נאור, אמרה במהלך הדיון: "נגיד שהרב צבאי יכול לומר שאפשר לאנוס נשים במלחמה, גם אז הרמטכ"ל היה ממנה אותו? הבה נניח שמועמד כתב זאת עתה והוא לא מכחיש, הוא אומר 'זו דעתי'. השאלה היא לצורך העניין". לאחר מכן הפצירו השופטים כי קרים עצמו ישלח תצהיר לבית המשפט, על מנת שיוכלו לשמוע את עמדתו. 

אחת העותרות, ח"כ תמר זנדברג, כתבה בעמוד הפייסבוק שלה לאחר הפסיקה: "עוד ניצחון קטן בדרך. בג"ץ קיבל את העמדה שלנו -אדם שמטיף לאונס לא יכול להיות הרב הצבאי הראשי. יום לפני היום הבינלאומי למניעת אלימות כלפי נשים בג"ץ שלח מסר חשוב לנשים בישראל ולחברה הישראלית כולה". השופט סלים ג'ובראן הוסיף: "הדברים שנאמרו הם מזעזעים בלשון המעטה". 

ארגון "רבני צהר" הגיבו בזעם להחלטה ואמרו: "תפקידו של רב בישראל אמור להיבחן על פי יכולותיו כישוריו בתורה והתנהלותו עם חיילים. הרב הראשי לצה"ל לא נבחר על פי מקום מגוריו וזהות השקפותיו. טוב היה אם בג"ץ יחזור בו ויבטל את הפסילה".
תוקף בחריפות. ח"כ מוטי יוגב
תוקף בחריפות. ח"כ מוטי יוגב