סדק ראשון בגרסתו של עו"ד דוד שמרון? ערוץ 10 דווח הערב (שני) כי שמרון, מקורבו של ראש הממשלה שמשמש גם כנציגו של מיקי גנור המייצג את המספנה הגרמנית בישראל, פנה ליועץ המשפטי של משרד הביטחון בעת שהוציא המשרד מכרז בין לאומי לרכישת כלי שייט, זאת בניגוד לדבריו כי לא דיבר על הנושא עם אף גורם רשמי.



על פי הדיווח, התברר כי בזמן שמשרד הביטחון הוציא את המכרז לכלי שייט שתפקידם להגן על אסדות הגז הישראליות בים התיכון, פנה שמרון ליועץ המשפטי של משרד הביטחון אחז בן ארי, והתרעם כי יצא מכרז ולא פנו למספנה הגרמנית ללא מכרז, וזאת מבלי לציין את קשריו למספנה. בעבר דווח כי גם ראש הממשלה התרעם על הוצאת המכרז ואכן, בהמשך הוא בוטל.



עו"ד שמרון מסר בתגובה: "מעולם לא התרעמתי על הוצאת מכרז. פניתי בשאלה ליועץ המשפטי של משרד הביטחון כפי שמותר לי על פי הסדר ניגוד העניינים ובמקרה הזה הפניה הייתה עבור שאלה גרידא".



עו"ד דוד שמרון, צילום: בן קלמר, פלאש 90
עו"ד דוד שמרון, צילום: בן קלמר, פלאש 90



ניסנקורן: "שמרון התקשר ואמר לי 'יש מגמה להוציא את המספנות למיקור חוץ"


גם יושב ראש ההסתדרות אבי ניסנקורן שבר שתיקה והודה כי עו"ד שומרון אכן ניסה לקדם מהלך של הפרטת המספנות לטיפול בכלי השייט החדשים, בזמן שמנכ"ל משרד הביטחון אודי אדם לא ידע על המהלך. "היה חוסר שקט גדול במספנות" אמר ניסנקורן בחדשות 2. "החלנו על זה סכסוך עבודה וזה לא קרה עשרות שנים. ואז דוד שמרון מתקשר אלי ואומר לי שהוא רוצה להיפגש 'יש מגמה להוציא את המספנות למיקור חוץ, אני רוצה לבוא עם מיקי גנור' ואני קבעתי את הישיבה" סיפר ניסנקורן. "בפגישה נאמר שאם אנחנו בהסתדרות לא נגיע להסכמות יתכן שזה יהיה בלי הסכמות ואני לא מקבל אמירות כאלה".




ניסנקורן תיאר תחושה של "משהו שמתרקם" בגוף שמשתתף בביטחון המדינה ודבר שאסור שיעשה. ניסנקורן הודה כי הוא ביקש תשובות רשמיות ממשרד הביטחון. "התקשרתי למנכ"ל משרד הביטחון אודי אדם ואמרתי לו תשמע 'אני שומע שיש כוונה להפריט את המספנות ואני רוצה להבין אם זה נכון', אודי אמר לי 'אבי אני לא מכיר כזה דבר'" אמר.