העובדה שהנשיא האמריקאי הנבחר, דונלד טראמפ, עוד לא החל בתפקידו, לא מונעת ממנו לשלוף סכינים בפני אנשי התקשורת בארה"ב, למרות שהבטיח כי מעתה ישתנה וישאף לאחדות. לפי דיווח היום (שלישי) של רשת CNN, טראמפ כינס ביום ראשון חבורה של עיתונאים בכירים, בעילה שהוא רוצה לתדרך אותם לקראת כניסתו לתפקיד, אבל במקום זאת, הטיח בהם האשמות קשות ואישיות שהותירו אותם בהלם. אחד מהאנשים שהיו במפגש אמר שטראמפ פנה לעורך ה-CNN ג'ף צוקר וקרא לו שקרן. "אני שונא אותך", אמר והוסיף: "אני שונא את הרשת שלכם, אתה צריך להתבייש בעובדים שלך". הרשת תמכה במהלך הבחירות בצורה גלויה בהילארי קלינטון.



שדרנית רשת NBC, מרתה רדאץ', שנראתה בוכה כשקלינטון הפסידה, זכתה למתקפה אחרת מצד טראמפ שאמר לה: "את שדרנית נוראית". הכתבים שניסו להשחיל שאלות משלהם על מדיניות הממשל לא נענו. אחד הגורמים שהיו בפגישה כינה אותה "אסון", וסיפר כי "מנהלי הערוצים והעיתונים שהגיעו לפגישה חשבו שישמעו על תוכניות הממשל. במקום זאת, הם קיבלו מכה מתחת לחגורה. ההתנהגות של טראמפ היתה מחפירה - הוא חיסל חשבונות עם מי שרצה".



אגב, אם תהיתם לגבי מלחמתו ב"ניו יורק טיימס", טראמפ פתח עוד סיבוב נגד העיתון, שהלך נגדו לאורך כל הדרך. בציוץ האחרון שלו כתב: "הניו יורק טיימס הודיעו שכמות התלונות שהם מקבלים בחודש האחרון היא הגבוהה ביותר ב-15 השנים האחרונות. אני יכול להבין את זה, אבל אני לא מבין למה הם צריכים להוציא על זה הודעה", עקץ הנשיא הנבחר.



בתוך כך המליץ טראמפ על נייג'ל פרג' כשגרירה הבא של בריטניה בארה"ב, אבל במעון ראש הממשלה הבריטי, רחוב דאונינג 10 בלונדון, נטען שאין לו כוונה להחליף את השגריר. "יש לנו שגריר מצוין בארה"ב", אמרו. טראמפ התייחס לעניין בחשבון הטוויטר שלו וכתב: אנשים רבים היו רוצים לראות את נייג'ל פרג' כשגריר הבריטי בארצות הברית. אני בטוח שהוא יעשה עבודה טובה.




פרג' הוא ימני קיצוני, ומדורג שני ברשימת 100 הפוליטיקאים המשפיעים בבריטניה, מצדה הימני. הוא היה יושב ראש מפלגת העצמאות הבריטית, כיום משרת בפרלמנט האירופי, ומתנגד להגירה המונית לבריטניה מממזרח אירופה ומהעולם השלישי, כולל ההגירה המוסלמית.