גבי גזית פתח הבוקר (רביעי) את תכניתו ב-"103FM" בפנייה אל ראש הממשלה בנימין נתניהו, ועורך דינו, דוד שמרון, ולא חסך בביקורת. בהמשך, התייחס גם לרב אייל קרים, ובין לבין לא שכח לציין שהכנסת לא מבצעת את תפקידה, וכי תופעת "סתימת הפיות" לא תיתכן, וראוי שדעות יושמעו במסגרת זו במלואן. בסופו של דבר, חתם בביקורת חריפה כלפי אוניברסיטת בן-גוריון, שלקחה את הצנזורה צעד אחד רחוק מדי. ועם זאת, לדבריו, יש פוטנציאל שיקרו גם דברים טובים במדינה שלנו. 



"נתניהו ושמרון, גיבורי הפרשה, ישנתם טוב בלילה? שמתם את השלט במיטה לידכם, למקרה שיהיה עוד מבזק בטלוויזיה שבו שוב ושוב יתברר שאתם בצרה גדולה? האם באישון לילה, בטלפון סודי, דיברתם ביניכם על הבוץ שבו אתם שוכבים? איך ניחמתם זה את רעהו? סרקתי את כל כלי התקשורת, האתרים, העיתונים, הרדיו והטלוויזיה ולא מצאתי דבר אחד טוב.

ברור שעוד יהיו ימים רבים, ששום דבר טוב לא יימצא במדינה הזו. ברור גם שיש דברים טובים, אבל גם ברור שהם מוצנעים ואף אחד לא מפרסם אותם. אלא שיכול לקרות דבר טוב אחד, יש פוטנציאל לטוב. למשל, אם הרב קרים יכנס מסיבת עיתונאים ויודיע בקול צלול שהוא מסיר את מועמדותו לתפקיד הרב הצבאי הראשי, כי הוא ממש לא מועמד ראוי, כי יש כל כך הרבה מתנגדים והוא הרי רוצה להיות הרב של כולם ולא רק הרב של אייזנקוט. קרים צריך לומר לעצמו, די, פישלתי ואני לוקח אחריות. אם זה יקרה, קרים יקבל אצלי ציון טוב. בינתיים, הוא שקוע עד מותניו בקטגוריית "המכוער".




חברת הכנסת רחל עזריה מ"כולנו", משמיעה בדרך כלל דברים פייסניים בנוגע ליחסי דת ומדינה. אבל השבוע, בכנסת, כאשר חבר הכנסת יהודה גליק ניסה להקריא את מכתבו של האב שהתאבד, כיוון שלאחר גירושיו לא הצליח לשרוד בשל פסק דין מזונות בעייתי, החליטה עזריה שזה לא המקום, והפריעה באופן הכי קולני שאפשר לנאום, כי מה שנאמר לא התאים לאג'נדה שלה. ואני חשבתי שהכנסת היא מקום שבו ניתן להשמיע דעות, גם אם הן לא נושאות חן בעיני אחד המשתתפים. אז חשבתי.

אוניברסיטת בן-גוריון מנעה פרסום שמו של המרצה שהטריד מינית. המוטרדת התראיינה, ואמרה בצדק: "ההחלטה לא לפרסם את שמו של הפוגע מתעלמת מהפגיעה בי, ובכל אלה שהעזו לסכן את עצמן ולהתלונן. רק כשהפוגעים והמטרידים יבינו שלא לעולם חוסן, נהיה מוגנות באמת". אנחנו איתך, אישה יקרה, ושראשי אוניברסיטת בן-גוריון יתבוננו במראה ויראו בה סייעי הטרדה מינית".

גבי גזית, א'-ה', 12:00-10:00, ב-"103FM"