היום עולה אצלנו הסרט החדש של רוברט זמקיס, "בעלי ברית", המתרחש בזמן מלחמת העולם השנייה. בראד פיט מגלם בו סוכן אמריקאי שמתאהב בסוכנת צרפתייה במהלך משימה בקזבלנקה ומתחתן איתה. אלא שאז אומרים לו שאשתו היא מרגלת נאצית, ועליו להרוג אותה. את אשתו של פיט בסרט מגלמת השחקנית הצרפתייה מריון קוטיאר. פיט וקוטיאר לוהקו לפרויקט הזה כדי לסחוב על כתפיהם הסקסיות מותחן מלחמה רומנטי ענק, בלוקבאסטר אוסקרים דרמטי בשיא תפארתו ההוליוודי. אך התשוקה המתפרצת, ההרסנית, היוקדת והמסוכנת פרצה מהמסך אל המציאות, או לכל הפחות אל המציאות האלטרנטיבית המתעתעת, מדורי הרכילות. 
 
לנוכח הידיעות המרעישות על גירושיהם של פיט ואנג'לינה ג'ולי, ועל רקע ההיסטוריה המפוקפקת של פיט – זוכרים את ג'ניפר אניסטון ואיך זה הסתיים? – סומנה קוטיאר בתור "האישה האחרת". שמועות החלו להתפשט שפיט וקוטיאר ניהלו רומן סוער במהלך צילומי "בעלי ברית" – סרט שאפשר למצוא קווי דמיון בינו לבין הסרט שבו החל סיפור האהבה של בראד הנשוי ואנג'לינה, "מר וגברת סמית". אם פספסתם, שניהם מספרים על זוג מתנקשים סקסיים אך מסוכנים שמשתפים פעולה נגד אויב משותף. ואיך פיט אמור לעמוד בפיתוי כשמכניסים אותו לסיטואציה כזו? 

בראד פיט עם מריון קוטיאר ב"בעלי ברית" (צילום מסך)
בראד פיט עם מריון קוטיאר ב"בעלי ברית" (צילום מסך)

אם זה לא היה מספיק, אז העובדה שקוטיאר בהריון – כאילו פיט הוא פר ההרבעה היחיד על הפלנטה שמסוגל להכניס אישה להריון – רק אישרה לבוחשים שהרומן אכן התרחש, שהתינוק העתידי הוא של פיט ושקוטיאר היא האשמה בגירושים. 


"לא נוגע לי"
בהתחלה קוטיאר ניסתה להתעלם מהשמועות, אבל הן היו עיקשות, עד שלא נותרה לה ברירה אלא להגיב. באופן טבעי פנתה קוטיאר לאינסטגרם, ושם פרסמה הודעה ברורה ועצבנית, באנגלית ובצרפתית. היא אישרה שהיא אכן בהריון, אך לא מפיט, אלא מבן זוגה, השחקן והבמאי הצרפתי גיום קאנה, שאיתו כבר יש לה ילד בן חמש. "לפני שנים רבות פגשתי את האיש של חיי, אבי בני ואבי הילד שאנחנו מצפים לו. הוא האהבה שלי, החבר הכי טוב שלי, והיחיד שאני צריכה", כתבה, והוסיפה שהיא מאחלת לבראד ואנג'לינה – שני אנשים שהיא מעריכה מאוד – שלווה בתקופה הסוערת הזאת.

אשמה בפרידה? בראד פיט עם אנג'לינה ג'ולי (גטי)
אשמה בפרידה? בראד פיט עם אנג'לינה ג'ולי (גטי)
 

לפני שהיא הפכה למטרה נוחה לכל רכילאי העולם, הייתה מריון קוטיאר שחקנית מוערכת. היא זכתה ב־2007 באוסקר על תפקידה בסרט "אדית פיאף - החיים בוורוד", והפכה לשחקנית הראשונה שזוכה באוסקר לשחקנית הראשית על הופעה בשפה הצרפתית. לפני שנתיים זכתה במועמדות שנייה לאוסקר על תפקידה בסרט הבלגי "יומם ולילה" של האחים דארדן. 

את קריירת המשחק החלה קוטיאר בת ה־41 בצרפת בשנות ה־90. תפקיד הפריצה שלה הגיע ב־98' ב"טקסי" של לוק בסון. בהמשך היא התברגה גם בהוליווד, ותפקידה הראשון בארצות הברית היה בסרט "סיפורי דגים" של טים ברטון. מאז הפילמוגרפיה שלה הלכה ותפחה באמריקה ובצרפת במקביל. חוץ מזה, קוטיאר היא גם זמרת ופעילה סביבתית נלהבת, המשמשת כדוברת ארגון "גרינפיס". לא מזמן היא כלאה את עצמה בכלוב סמוך למוזיאון הלובר בפריז יחד עוד פעילים בדרישה לשחרורם של פעילי גרינפיס שנכלאו ברוסיה ופעלה למען העלאת המודעות לאוטיזם, השמירה על האוקיינוסים, חיסון ילדי פליטים בדארפור ועוד. הרי לא הייתם חושבים שפיט ייפול בקסמיה של אישה שאינה אקטיביסטית.

עם בעלה. מריון קוטיאר עם גיום קאנה (צילום: גטי)
עם בעלה. מריון קוטיאר עם גיום קאנה (צילום: גטי)


אחרי כל מה שקרה וכל מה שנכתב, לקוטיאר אין ברירה אלא לקדם עתה את "בעלי ברית" בתקווה שהרכילויות לא יאפילו על הסרט עצמו. "כשקראתי את התסריט רציתי לראות את הסרט", אמרה כשנשאלה מה משך אותה לפרויקט. "חשבתי שזה סיפור כל כך יפה, שילוב שהוא גם מבדר וגם מאוד עמוק ורב־עוצמה של רגשות ותחושות וגם של שאלות על אהבה. זה באמת סיפור אהבה יפהפה, שיש בו רוח של סרטים ישנים. הידיעה שהוא עומד להיות מבוים בידי במאי בעל חזון כמו בוב זמקיס הפכה את הפרויקט לעוד יותר מרגש". 

אבל, כמובן, לא שוכחים לשאול אותה גם על השמועות. וקוטיאר, אף שחשים באי־הנוחות שהיא מרגישה בכל פעם שהנושא עולה, נאלצת לשתף פעולה ולהשיב. "אני אף פעם לא לוקחת שום דבר באופן אישי כשזה לא נוגע לי", אמרה כשנשאלה ב"טודיי שואו" מה הלקח שלמדה מחרושת השמועות שנקלעה אליה בזמן צילומי הסרט. "לא לקחתי את זה באופן אישי כי לא היה לי שום קשר לשמועה הזאת או לסיטואציה הזאת".

מכחישה כל קשר. מריון קוטיאר (צילום: גטי)
מכחישה כל קשר. מריון קוטיאר (צילום: גטי)