כשלקחתי יום חופשה מהעבודה כדי להצביע, לא תיארתי לעצמי שזה יהיה המצב: בסך הכל חבשתי כובע מצחייה אדום ויצאתי לקלפי, אבל כשראיתי בתור עוד ועוד אנשים עם כובעים אדומים - ידעתי שננצח. יובל, החבר שלי מישראל, סיפר לי שאצלכם הבחירות זה יום חופשה. גאונים אתם, בחיי - לא סתם אתם מצליחים לכסח את כל הערבים שמסביב. אגב ערבים, את יובל פגשתי כשהייתי בצבא: הייתי חייל בסוללת פטריוט בכרמל - והוא היה הבן של בעל הסופרמרקט ממול. בכל יום הוא נכנס עם סל מלא ואמר שזה מאבא שלו, אפילו שהוא עיראקי.



מאז אנחנו בקשר: כשהתחתנתי עם מלאני הוא הגיע במיוחד מישראל עם קופסאות של טחינה (אני מת על טחינה), ובקיץ לפני שנתיים וקצת, כשהבן שלו חגג בר–מצווה, כמעט שבאנו לישראל, אבל מלאני נבהלה כשראתה שיורים טילים מעזה. בגלל זה התעצבנתי כשהראו בטלוויזיה מפגינים נגד ישראל: להם אכפת רק מהילדים של הערבים!



האמת? אני לא יודע איזה מין נשיא טראמפ הולך להיות, אבל אפילו התמונות שראיתי בינתיים בטלוויזיה, היו שוות לי הכל: הם בכו כאילו מישהו אכל את העוגת חתן–חתן שלהם. ברור שהם לא רוצים שינוי: הילדים שלהם הולכים לקולג' ושלי הולכים לעבוד, אז מה דחוף להם לשנות?



תמונות ששוות הכל. אלפים ברחובות לוס אנג'לס, צילום: רויטרס
תמונות ששוות הכל. אלפים ברחובות לוס אנג'לס, צילום: רויטרס



אני לא הלכתי לקולג', אבל אחרי שהשתחררתי מהצבא ואחרי שנתיים כפועל, מינו אותי לאחראי–משמרת ודיברו איתי אפילו על ניהול של כל המחלקה בעתיד. הייתי בטוח שלפחות הילדים שלי ילכו לקולג', אבל אז העבירו את המפעל למקסיקו. שתבינו: אין לי בעיה עם מקסיקנים, אבל שיחליטו אם הם רוצים את המפעלים שלנו אצלם או שהם רוצים לבוא לעבוד כאן - אין גם וגם.



ובכל זאת, היה רגע אחד לפני הבחירות שחשבתי שלא אצביע לטראמפ: כשהוא התחיל ללכלך על הנשים. אני לא מדבר על השיחה שהקליטו אותו - כי כל גבר - בטח אני כשהייתי בצבא - מדבר לפעמים ככה. מה שלא אהבתי זה שהוא איים שהוא יתבע את כל מי שתתלונן.



דווקא מלאני לא התרגשה - ובסוף התברר שכמעט מחצית מהנשים הצביעו לטראמפ - מה תגידו על זה? אני אגיד לכם מה אני חושב: נשים רוצות שגבר יהיה גבר, אפילו נשים שהלכו לקולג'! רק שהן מתביישות להגיד את זה בקול רם, כדי שלא יחשבו שהן מטומטמות, אז הן מוצאות בעל ממשפחה עשירה ומשלמות למישהי שתגדל להן את הילדים בזמן שהן עושות תואר שני - ובסוף מקבלות צורה של הילרי קלינטון.



שיקרתי בסקרים



שיקרתי בסקרים - יובל אמר לי שככה עושים גם בישראל, כי הסקרים, כמו התקשורת והאקדמיה הם חלק מהממסד - אז מה ההיגיון שאני אצביע נגדם, אבל אגיד את האמת בסקרים כדי שהם ישחקו אותה אלוהים?



אגב אלוהים, אני מאמין בו, אבל לא כזה דתי: מלאני ואני התחתנו בכנסייה, אבל לא חזרנו לשם הרבה מאז. אין לי גם בעיה עם הפלות - כמו לחלק ממי שהצביעו לטראמפ. אני רק חושב שהיה טוב אם כל אחת הייתה חושבת קצת לפני שהיא עושה את זה: כמה קשה כבר יכול להיות לא להיכנס להריון?


לפני שנה יובל שאל אותי על ביטוח הבריאות. הוא אמר לי שאצלכם זה מובן מאליו, אפילו שהכי הרבה פציינטים הם ערבים או חרדים שבקושי משלמים מסים. אז אולי אתם באמת יותר טובים מאיתנו, אבל אני לא יכול להבין איך בזמן שאני קורע את התחת בשתי עבודות כדי לשלם משכנתה ולמלא את המקרר אף על פי שיש לי רק שני ילדים, איזה בטלן שעושה ילד בכל שנה, מקבל מהמדינה יותר ממה שאני אקבל כל חיי. אולי המוח שלכם כבר נדפק מהשמש, אבל בעיני זה לא הגיוני.



אגב, בניגוד למה שאומרים לכם על אנשים כמוני בטלוויזיה, אין לי שום דבר נגד שחורים: אומנם לא היו הרבה מהם בסביבה כשהייתי ילד, אבל רוב אלה שהכרתי בצבא היו די בסדר. אני לא מדבר עליהם, אלא על הכמויות שלהם בכלא ועל מי שלא שילמו בחיים מסים - ועכשיו מקבלים בחינם "אובמה–קר".


אני שמח היום, אבל יודע שזו אולי הפעם האחרונה: על כל ילד שנולד לי או לחברים שלי - נולדים שני ילדים שלא יבינו בחיים מה זאת אמריקה. שאלתי את יובל אם זה ככה גם אצלכם, והוא אמר שאצלכם זה דווקא להפך: הכוח של הימין בקונגרס שלכם זה עוד כלום לעומת מה שיהיה בעוד עשר שנים!


לכן כבר אמרתי בהתחלה: אתם, היהודים, חכמים יותר מכולנו.