העולם ממשיך להגיב למותו של נשיא קובה לשעבר, פידל קסטרו, שמת הלילה (שבת) בגיל 90. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הלל את פידל קסטרו וכינה אותו "סמל של תקופה", כך מסר הקרמלין. "שמו של המדינאי המכובד הזה נחשב בצדק לסמל את ההיסטוריה המודרנית בעולם", כתב פוטין לנשיא קובה ראול קסטרו, אחיו של פידל. "הוא היה ידיד כן ומהימן של רוסיה". 



לדברי פוטין, קסטרו הצליח לבנות קובה חופשית ועצמאית, ש"הפכה חברה משפיעה בקהילה הבינלאומית ושימשה השראה למדינות ועמים רבים". 
פוטין הוסיף כי קסטרו היה "אדם חזק וחכם, שתמיד הביט לעתיד בביטחון". לדבריו, הוא ייצג את האידאלים הגבוהים של מדינאי, אזרח ופטריוט, המשוכנע בכנות צדקת המטרה לה הקדיש את חייו". 


דונלד טראמפ, הנשיא הנבחר של ארצות הברית, מדינה שהייתה לאורך שנים ביחסים עוינים עם קובה, הגיב בצורה קצת אחרת. טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו: "פידל קסטרו מת!" ולא הוסיף על כך דבר. 



נשיא ארצות הברית היוצא, ברק אובמה, שחידש את היחסים עם המדינה הקומוניסטית אחרי עשרות שנים של נתק, נקט בגישה מתונה יותר. הוא הדגיש את תנחומיו למשפחה ואמר "ההיסטוריה תשפוט את ההשפעה העצומה שהייתה לדמות הסינגולרית הזו על האנשים שמסביבו". 
נשיא צרפת פרנסואה הולנד, התייחס גם הוא למותו של קסטרו, ואמר כי היה דמות שהתנשאה מעל היתר במאה ה-20. הוא גילם את המהפכה הקובנית. "צרפת, שגינתה את הפגיעה בזכויות אדם בקובה, גם טענה נגד האמברגו האמריקאי על קובה, וצרפת שמחה לראות את שתי המדינות חדשות את היחסים ביניהן", אמר הנשיא הצרפתי בהצהרה. הולנד פגש את פידל ב-2015, בביקור הראשון של נשיא צרפתי האי מאז המהפכה. 

נשיא דרום אפריקה, ג'ייבו זומה, הודה לקסטרו על עזרתו בהפלת משטר האפרטהייד. "הנשיא קסטרו הזדהה עם המאבק שלנו נגד האפרטהייד. הוא היווה השראה לעם הקובני להצטרף אלינו במאבקנו", אמר זומה. 

אחד מקודמיו של פוטין בקרמלין, נשיא ברית המועצות האחרון, מיכאיל גורבצ'וב, אמר בעקבות מותו של קסטרו, כי "פידל חיזק את ארצו במהלך הסגר האמריקאי, בו הופעל עליו לחץ כבד מאד, והוא בכל זאת קובה יצאה ממנו לדרך של פיתוח עצמאי". לדבריו, "גם בשנים האחרונות, כשלא היה בשלטון באופו רשמי, תפקידו של פידל בחיזוק ארצו היה עצום".

נשיא בוליביה אוו מוראלס, אמר כי "פידל קסטרו השאיר לנו מורשת של לחימה לאינטגרציה של עמי העולם, הפרידה של המפקד פידל קסטרו כואבת". 

שר החוץ של בריטניה, בוריס ג'ונסון, אמר כי מותו של קסטרו מסמל את סופו של עידן עבור קובה ותחילתו של אחד חדש לעם הקובני. ואילו מנהיג מפלגת הלייבור, ג'רמי קורבין, אמר כי קסטרו היה "דמות גדולה בהיסטוריה של העולם". קורבין, תומך נלהב של קמפיין הסולידריות של קסטרו שיבח את "הגבורה" שלו וציין את השינויים החברתיים שהביא לקובה.
"אני חושב שההיסטוריה  תראה שקסטרו היה דמות מפתח כה חשובה, שנראה שהוא היה איתנו תמיד". 
 
ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, הביע תנחומים לעם הקובני ואמר כי קסטרו היה מהפכם ונואם אגדי. טרודו התייחס ליחסי החברות בין קסטרו לאביו, ראש הממשלה לשעבר פייר טרודו ואמר כי גם תומכיו וגם מתנגדיו של קסטרו מכירים במחויבות והאהבה הרבות שלו לעם הקובני, שהיה להם צורך וחיבה עזה ל"מפקד". 

גם בסין ובוייטנאם, שתיים מהמדינות הקומוניסטיות האחרונות בעולם, ספדו לקסטרו, האיש שהפך את קובה למדינה קומוניסטית. בתקשורת בהאנוי אמרו שקסטרו היה ידי גדול של וייטנאם. נשיא וייטנאם היה אחד האישים האחרונים שביקר את קסטרו, לפני עשרה ימים. "עובר כל הווייטנאמים, פידל היה כמו אח קרוב וסמל טהור לבינלאומיות אמיתית במאבק לעצמאות של כל העמים", נכתב בסוכנות הידיעות הרשמית. 

בסין, שלאחר נפילת ברית המועצות הפכה לבת ברית קרובה של קובה ולתומכת העיקרית שלה, אמרו כי קובה היתה המדינה הראשונה בחצי הכדור המערבי שיצרה קשרים דיפלומטיים עם בייג'ינג. "פידל קסטרו העריץ את מאו צה טונג", נאמר בטלוויזיה הממלכתית, "והצטער שלא הספיק להכיר אותו".