כוח צה"ל תפס היום (שבת) בשיתוף משטרת ישראל חשוד אשר זוהה על ידי פקח רשות הטבע והגנים מצית את החורש בנחל רפאים, צפונית-מערבית לבתיר בחטיבה המרחבית "עציון". החשוד הועבר לחקירת השב"כ. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל ממשיך בפעילות ממוקדת לאיתור מציתים". 



דובר צה"ל מסר עוד, כי במהלך הלילה תפס כוח צה"ל סמוך לדיר קדיס שבחטיבה המרחבית "אפרים" שלושה חשודים במכונית בה נמצאו שני בקבוקי דלק מלאים, בקבוק דלק ריק, שק עם בדים, כפפות ומצתים.


עוד נאמר, כי ביממות האחרונות מתבצע מאמץ מיוחד של כוחות מאוגדת יהודה ושומרון בשיתוף כוחות הביטחון ושירות הביטחון הכללי לאיתור ולעצירת חשודים בהצתות. עד עתה נתפסו מעל לעשרה חשודים והועברו לחקירת כוחות הביטחון.

מאז תחילת גל השריפות נשמעות טענות כי מדובר בטרור. אתמול אמר ראש הממשלה כי ההנחיה היא להעמיד לדין למען יראו וייראו. מי שינסה לשרוף את מדינת ישראל ייענש במלוא החומרה. "אין ספק שהיו מקרי הצתה בחלק לא מבוטל. כמו כל פשע, הדבר החשוב ביותר הוא ענישה. יש מחיר לפשיעה, יש מחיר לטרור ההצתה ונדע לגבות אותו".

בעקבות מעצרים של 12 חשודים בהצתות הבהיר נתניהו: "יש פה יסודות של טרור אין ספק בכלל. גורמים עוינים למדינת ישראל. אני לא יכול לומר אם זה מאורגן, החומר שאנו רואים הוא חד משמעי יש פה הצתות עם השראה רשתית".