ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לתקרית הביטחונית החמורה שאירעה הבוקר (ראשון) בין חיילי צה"ל לכוחות דאעש בגבול רמת הגולן, במהלכה חוסלו ארבעה לוחמי ארגון הטרור. "לא ניתן לדעאש להתבסס בחסות המלחמה בסוריה", אמר נתניהו והוסיף במהלך ישיבה מיוחדת של הממשלה שהתקיימה בחיפה: "אני רוצה לשבח את חיילי צה"ל שהדפו את המתקפה נגדנו, נהדוף כל מתקפה של דאעש על גבולותינו". 



במהלך תקרית הירי החמורה, כוח של גולני שהיה במארב בשטח ישראל, דיווח על ירי מנשק קל וירי של פצצות מרגמה לעברו. החוליה שהייתה אחראית לירי זוהתה כחולית לוחמים של "שוהדה אל ירמוך", הסניף המרכזי של ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) בדרום רמת הגולן. חילופי אש התקיימו בין הצדדים, במהלכם כלי טייס של חיל האוויר הגיב באש לעבר החוליה וחיסל את ארבעת חברי החוליה. כמו כן הושמד גם כלי הרכב בו השתמשו והנשק שהיה עליו. האירוע הסתיים ללא נפגעים לכוחותינו.



תקרית ירי ליד הגבול. צילום ארכיון: באסל עווידאת, פלאש 90




"פועלים להקמת כוח רב לאומי לטיפול בשריפות"


בהמשך התייחס נתניהו לגל השריפות ולפעילות צוותי הכיבוי זה היום השישי ברחבי הארץ. "כל מי שנפגע בשריפה, נעזור לו לשקם את חייו וביתו. בדרך לכאן שוחחתי עם רמה בן צבי (בעלת המסעדה שנשרפה-ד.ס) כולנו יודעים כמה השקעה ואהבה הם שמו במפעל חייהם. אמרתי לה שנעזור לה לשקם את המסעדה וזו המטרה של הישיבה שלנו בחיפה - להעביר מסר ברור - כל משרדי הממשלה מחויבים לתת יד ולקצץ באכזריות בביורוקרטיה בהקדם האפשרי ונעשה כל הדרוש לשמור על מה שנשאר".



"האירועים לא הסתיימו", הוסיף נתניהו. "יש דיווח על שריפה בזיכרון יעקב ואנו פועלים בכל החזיתות. כל מי שמצית או מסית להצתה - נפעל מולו. בזכות ההתגייסות של כל הגופים ובזכות רוח ההתנדבות של האזרחים השגנו השתלטות על שריפה מורכבת וקשה משריפת הכרמל". לדבריו, נתניהו הנחה על הקמת צוות להפקת לקחים כמו כן הקמת כח כיבוי רב לאומי "להשגת יעילות רב לאומית בטיפול בשריפות הענק. שוחחתי על כך עם כמה ממנהיגי האזור והם גילו עניין בזה".



בנימין נתניהו חונך את טייסת הכיבוי. צילום: נאור רהב