ועד העובדים בבנק מזרחי-טפחות החליט היום (ראשון) לעצור את הליך הגישור שנועד לצמצם את הפערים, זאת בעקבות "מכתב השמצה" לטענת הוועד שנשלח על ידי ריטה רובינשטיין, מנהלת משאבי אנוש בבנק. המכתב, שתוכנו פורסם היום ב"מעריב-השבוע", עורר את זעם של העובדים שהחליטו להגיב בהתאם: "אז אולי נשאל את הגברת ריטה האם גם השכר והבונוסים שלך קפאו להם' בעשר השנים האחרונות?", כתבו אנשי הוועד. "חברים יקרים, יש פער אדיר בין ריטה ובינינו".



עוד נטען על ידי ועד העובדים בבנק כי "בעוד אנחנו מייצגים את אלפי העובדות והעובדים שנאבקים על הזכות לפרנס את משפחותיהם בכבוד, היא מייצגת את האינטרסים האישיים שלה ושל בעלי המניות. אבל כשריטה רוצה למכור לעובדים את הסחורה הקלוקלת, היא לא נותנת לעובדות ולאמת הפשוטה לבלבל אותה".



בוועד העובדים הוחלט כאמור על סיום הליך הגישור, והמגשרים התבקשו לפעול על פי המתווה שסוכם למינויו של הבורר השלישי והמכריע. עם מינויו של הבורר השלישי ידונו הבוררים אך ורק בדרישות הארגון על תביעות העבר לשנים 2005-2015. עוד הוחלט שארגון העובדים יעביר להנהלת הבנק את דרישותיו לגבי הסכם שכר בגין השנים 2016-2017. נזכיר כי הנהלת הבנק מעדיפה להשאיר את הסכסוך בדלתיים סגורות ולכן לא הגיבה למכתב הנוכחי של הוועד.