פציעה בשטח בית ספר לפני כ-12 שנה זיכתה לאחרונה חיילת משוחררת בפיצויים בסך של 220 אלף שקל. אור בג מקריית אתא קיבלה כ-180 אלף שקל בתביעת נזיקין מול משרד החינוך, עיריית קריית אתא וכלל, חברה לביטוח, ו-40 אלף שקל נוספים, שאותם קיבלה מכלל מפוליסה, שבה כל התלמידים מבוטחים.



המקרה אירע במאי 2004, בסיום יום הלימודים בבית הספר פינסקר בעיר, כאשר בג ירדה ביחד עם חבריה במדרגות, נדחפה ע"י אחד התלמידים, מעדה ונפלה. "תוצאות הנפילה לא היו כה קשות, אלמלא בחרה העירייה להציב מתקן לניגוב רגליים עשוי ברזל ובו פס רוחבי חד אל מול המדרגות", נכתב בתביעה.


על פי הנטען, ברכה של התלמידה פגעה במתקן והיא פונתה לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם החתך בברכה נתפר: "כל הרגל נפתחה ושלושה ימים הייתי מאושפזת. היו לי 14 תפרים שבוצעו בהרדמה מלאה בגלל שהחתך היה כל כך עמוק", סיפרה בג, שהוסיפה כי הפציעה מלווה אותה לאורך כל השנים שעברו, בין היתר בשל הצלקת הגדולה שהותירה: "זה לא נעים ללכת במכנסיים קצרים או בבגד ים וזה הפריע לי מאוד בילדות".



בג לא הגישה תביעה כל השנים שעברו מאז הפציעה, אף שהוריה חשו כי עליה לעשות זאת. היא הרגישה לדבריה כי זו תהא "בגידה" לתבוע את בית ספרה. למרות זאת, במהלך שירותה הצבאי הפציעה הקשתה עליה: "זה מאוד השפיע עליי מבחינת השמירות, לעמוד הרבה על הרגליים", ובסופו של דבר היא החליטה לתבוע.



ההתיישנות נספרת רק מגיל 18



החיילת המשוחררת הגיעה לעו"ד אדיר שויגמן ממשרד אונגר-שויגמן, המתמחה בתביעות נזקי גוף, ששלח אותה למומחה לכירורגיה אורטופדית, פרופ' אלי שטיינברג, שהעריך את נכותה בשיעור של 10% לצמיתות ועל בסיס חוות דעתו הוגשה תביעת הנזיקין.



"לא הרבה יודעים זאת, אך התיישנות לגבי קטינים מתחילה בהגיעם לגיל 18, ולכן בעוד שתביעת נזיקין מתיישנת כעבור שבע שנים ממועד המקרה, כאשר מדובר בקטינים תביעתם מתיישנת בהגיעם לגיל 25", מדגיש עו"ד שויגמן.



על אף שזכתה בתביעה אומרת בג כי "זה נסגר, אבל מבחינתי זה לא באמת נסגר, ההליך המשפטי החזיר אותי אחורה. זה לא מחזה נעים, זו לא שריטה קטנה ולא כיף להיזכר בזה".