למרות ההערכות לפיהן הדולר ימשיך לשמור על חוזקו גם השבוע, הבוקר (שני) הוא במגמת ירידה ובמסחר הבין בנקאי שערו יורד ב-0.21% ל-3.8627 שקלים. במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי יחס הדולר-שקל ממשיך לשמור על כוחו השבוע ונסחר באזור 3.86-3.87. רמת המפתח היא 3.88. פריצה מעל רמה זו עשויה לסלול את הדרך לבחינה של הגבול העליון ב-3.90".



מדד הדולר בעולם, שהתחזק בחודשיים האחרונים בכ-6%, המשיך בשבוע החולף את המומנטום החיובי וטיפס לרמתו הגבוהה ביותר מאז אפריל 2003. זאת על רקע הציפייה כי מדיניותו הפיסקאלית המרחיבה של טראמפ תביא לעליית האינפלציה ותחייב את הבנק הפדרלי להעלות את הריבית בקצב גבוה מהמתוכנן. בשוק מתמחרים סבירות של כמעט 100% להעלאת ריבית בדצמבר. ביום שישי אמנם ראינו נסיגה של הדולר בעקבות מימושי רווח, אך הצפי הוא להמשך עלייתו של הדולר בטווח הקרוב והבינוני.



היומן הכלכלי השבוע בארצות הברית יהיה עמוס, כשבמוקד תשומת הלב יעמוד דוח התעסוקה ביום שישי, אשר צפוי להצביע על תוספת של 170 משרות בנובמבר. נתון חיובי רק יקבע במשנה תוקף את הציפיות להעלאת ריבית. מנגד, נתון שלילי מפתיע עשוי לגרום לסוחרים לצמצם את החשיפה על הדולר.



ובחזרה לישראל - בנק ישראל צפוי להותיר היום את הריבית ללא שינוי. למרות העלייה המסוימת באינפלציה והשיפור במצבו של המשק, בנק ישראל צפוי להותיר את הריבית ברמת השפל שלה עד סוף 2017. גם התחזקותו של הדולר בחודש החולף, והצפי להמשך התיסוף, הינה חיובית עבור המשק הישראלי.