אירוע מביך אירע היום (שני) בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. משפחות חללי מבצע קדש הכריזו על ביטול טקס האזכרה השנתית במלאת 60 שנה למבצע במחאה על כך שנשיא המדינה ראובן ריבלין ראש הממשלה בנימין נתניהו לא הגיעו לטענתם לטקס בזמן. 



משפחות חללי מבצע קדש בהר הרצל

על פי לוח הזמנים הרשמי של ראש הממשלה, הטקס היה אמור להתחיל בשעה 12, אולם בני המשפחה חשבו שהטקס נקבע ל-11 ולכן הם זעמו. לאחר שבני המשפחות למדו על העיכוב, הם הגיבו בזעם והחליטו לקרוא קדיש בעצמם וללכת הביתה. 

משפחלות חללי מבצע קדש זועמות


אחד מבני המשפחות השכולות, שקידם את ההחלטה לעזוב בטרם הגעת ראש הממשלה, אמר: "הוא רוצה לערוך את הטקס בשבילנו. הם משתמשים בנו. לא מגיע להם". אחר אמר: "שביבי ידבר לקירות".



הטקס נמצא באחריות משרד הביטחון, מלבד ראש הממשלה, גם הנשיא ראובן ריבלין הוזמן לשעה 12:00 והגיע בזמן. מנגד, המשפחות טוענות שכבר 60 שנה הטקס מתקיים ב-11:00 ולא אמרו להם שהפעם זה שונה.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "האזכרה הממלכתית שנערכת כעת בהר הרצל, נקבעה מראש לשעה 12:00. ראש הממשלה הגיע להר הרצל בשעה 11:47 ונכנס לאירוע יחד עם נשיא המדינה והרמטכ"ל. רה"מ נתניהו לא איחר וכל אמירה אחרת אינה אמת. אי הנוחות לקהל בכניסה ובהגעה, נגרמה בגלל העבודות להקמת היכל הגבורה בהר הרצל, וההכנות להלווייתה של גברת מרים אשכול שתיערך בעוד כשעתיים במקום".
צילומים: תא הכתבים המדיניים