אנשים שנמצאים בדיאטה בשביל לרדת במשקל ירצו לזרז את התהליך, אך האם חייבים לבצע פעילות גופנית כדי לרדת במשקל? ד"ר מאיה רוזמן, תזונאית קלינית, התייחסה בתכניתה ב"103FM" למיתוס הקשר בין הכושר לירידה במשקל. "הרבה מטופלים שמגיעים אלי לראשונה, שואלים אותי איך זה שאני לא אומרת להם שחובה להוסיף לדיאטה גם פעילות גופנית. למרות שאני באמת חושבת שפעילות גופנית חשובה לבריאות באותה מידה בדיוק כמו תזונה נכונה, ולמרות שאני חושבת שממש חייבים להוסיף את זה לסדר היום כחלק משגרת החיים הקבועה, ובאופן אישי אני לא מוותרת על 3-4 פעמים בשבוע של פעילות, צריך לדעת שכדי לרדת במשקל לא חייבים לבצע פעילות גופנית".





ד"ר רוזמן הסבירה כי רוב החיסכון בקלוריות מגיע מהדיאטה עצמה. "למשל, מי שהגוף שלו שורף וזקוק ל-1,700 קלוריות ביום, אבל אוכל 1000 קלוריות ביום, גורם לגוף לשרוף בכל יום שומן בשווי של 700 קלוריות". לדבריה, זה ממש קשה להגיע לשריפה של 700 קלוריות בפעילות גופנית בכל יום. "בפעילות מתונה ממוצעת שורפים בקושי 300 קלוריות. אגב, רצוי לקחת בעירבון מוגבל את הנתונים שמופיעים על מכשירי ההליכה והכושר. בדרך כלל המספרים המוצגים שם יותר גבוהים ממה שקורה בפועל", הסבירה.



התזונאית אמרה כי "יש אנשים שממש לא אוהבים לעשות שום סוג של פעילות גופנית וכשמישהו עושה משהו שהוא לא אוהב, הוא לא יתמיד בזה וימצא כל תירוץ להפסיק. לדעתי אסור שהדיאטה תהיה 'עונש', ואסור שמי שעושה דיאטה ירגיש שהוא ב'עונש' כי אמרו לו שהוא חייב להוסיף פעילות גופנית". היא סיכמה: "כשמדובר באנשים כאלו, בתחילת הדיאטה יותר חשוב להתמקד בתפריט, להתרכז בשינוי באכילה, ואחרי כמה חודשים אפשר לדבר על פעילות גופנית".