דיווח ראשוני על ניסיון פיגוע ירי מרכב חולף לעבר מוצב צה"ל בש.ג האחורי של עפרה. אין נפגעים ולא דווח על נזק. המחבלים נמלטו מהזירה. ככל הנראה נמלטו לכיוון עין יברוד. מתבצעות סריקות כרגע גם לכיוון סילוואד. 



לפני כשבוע אירע ניסיון דקירה במעבר קלנדיה, כשפלסטיני תושב השטחים הגיע כשהוא חמוש בסכין אל מאבטח שבמקום. הפלסטיני הניף את הסכין בידו, נורה ונוטרל ע"י הכוח. לאחר מכן נקבע מותו של המחבל, לא היו נפגעים לכוחותינו. שבוע לפני כן התרחש אירוע ביטחוני נוסף שהסתיים במזל ללא נפגעים, כששני תושבי רצועת עזה נתפסו לאחר שחדרו את גדר המערכת לישראל באזור כרם שלום. בעקבות החדירה, הוכרז "נוהל פרש טורקי" והחשודים היו במעקב של צה"ל עד לתפיסתם. לאחר מכן הועברו השניים לחקירת שירות הביטחון הכללי.



לפני כשלושה שבועות אירע ניסיון פיגוע נוסף, כשמחבל חמוש במברג ניסה לדקור חיילים במחסום חווארה שליד שכם, כ-300 מטרים אחרי צומת תפוח. הכוח ששהה במקום וזיהה את המתרחש, הגיב במהירות וירה לעברו ופצע אותו באורח בינוני-קשה. גם באירוע זה לא היו נפגעים לכוחותינו. שבוע קודם לכן הגיעה מחבלת בת 30 חמושה בשני סכינים וניסתה לדקור את כוחות משמר הגבול שנכחו במערכת המכפלה בחברון. הלוחמים ביצעו נוהל מעצר חשוד שבסיומו החשודה נעצרה ומחקירתה עלה כי התכוונה לבצע פיגוע דקירה במקום.