מטוס ובו 81 בני אדם, 72 נוסעים ותשעה אנשי צוות, התרסק הבוקר (שלישי) בקולומביה. המטוס המריא מבוליביה והתרסק בדרכו לשדה התעופה במדיין בקולומביה. מדובר בטיסה CP2933. במטוס היו בין היתר שחקני כדורגל מקבוצת שפקואנסה הברזילאית, שהיו צפויים לשחק בקופה סודאמריקנה ביום רביעי, ו-21 עיתונאים שיצאו לסקר את האירוע. הרשויות בשדה התעופה פירסמו הצהרה לפיה "רק שישה אנשים שרדו". בהמשך אחד הניצולים מת ומספר ההרוגים עלה ל-76. מבין שחקני הקבוצה, שלושה ניצלו לאחר שנמשכו מבין ההריסות. הניצולים הם המגן אלן רושל, והשוערים ג'קסון פולמן, ומרקוס דנילו פדילה. שני נוסעים נוספים, הדיילת חימנה סוארז והעיתונאי רפאל גבטו ניצלו אף הם. 



"מאוד כואב לאשר חדשות כאלה", אמר פדריקו גוטיירז, ראש עיר מדיין, העיר בה המטוס היה צפוי לנחות. "הדבר היחיד שנשאר לעשות עכשיו הוא לטפל במקרה החירום שנוצר בשיתוף יתר הרשויות באזור... אבל זאת טרגדיה. אף אחד לא דמיין דבר כזה. אנחנו שולחים תנחומים למשפחות השחקנים, לברזיל, זה פשוט נורא. אנחנו פה כדי להציע תמיהכ. זה פשוט מאוד עצוב".



כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי המטוס סבל מכשל חשמלי בעת שטס מעל שטח הררי. בכירים מהרשויות המקומיות העריכו כי הוא התנגש בגבעה ונחצה לשניים. המטוס נעלם מהרדאר בשעה 22:15 בלילה (זמן מקומי), כשהוא נמצא במרחק 30 קילומטר מיעדו, ודקות לאחר מכן אושר כי התרסק. 



כוחות החילוץ נתקלו בקשיים עקב מזג האוויר הגרוע וביקשו מהמקומיים לפנות את הנפגעים ברכבים פרטיים. בתי החולים באזור נמצאים בכוננות מקסימלית ומוכנים לטיפול בנפגעים. "קשה לפנות את הנפגעים כיוון שמדובר באזור מיוער, אך יש שיתוף פעולה נרחב", אמר הוגו בוטרו לופז, ראש עיריית לה יוניון, לעיתון קולומביאני. "במקום נוכחים כבאים מלה יוניון, רינגרו, אל כרמן דה ויברואל, לה סג'ה. ישנם יותר מ-90 בני אדם בכוחות ההצלה, אך לא פשוט להגיע לניצולים". 



אמבולנסים שהגיעו לפנות את הנפגעים יכלו להתקרב רק למרחק של חצי שעת הליכה מזירת ההתרסקות, שנמצאת בסמוך לעיירה לה יוניון. המחלצים הגיעו ברגל לזירה בה חילצו את הנפגעים, כשהם הולכים דרך הערפל, כך דווח בתחנת רדיו מקומית. האמבולנסים עצמם נאבקו להתקדם כשהבוץ חסם את דרכם. ייתכן כי הניצולים יחוו היפותרמיה כיוון שישנן רק חמש מעלות בחוץ.



המטוס כפי שנצפה ברדאר. צילום מסך



רק אתמול בערב לקחה קבוצת שאפקואנסה חלק בחגיגות האליפות של פלמייראס, אחרי שהפסידה לה 1:0. אפשר להגיד שהיא הלסטר של הכדורגל הברזילאי. ב-1978 היא שיחקה לראשונה בליגה העליונה של ברזיל למשך שנה אחת בלבד. בשנת 2007 היא עוד שיחקה בליגה השלישית, אבל עשתה את כל הדרך חזרה לליגה הראשונה ב-2014. בשנה האחרונה שאפקואנסה עשתה היסטוריה ועלתה לגמר גביע הסודאמריקנה, אחרי שניצחו את סן לורנצו הארגנטינית בשני משחקים. הקבוצה ממוקמת במדינת סנטה קטרינה בדרום ברזיל הנחשבת לאחד האזורים העשירים במדינה.



וידאו שפורסם בעמוד הפייסבוק של קבוצת הכדורגל שאפקואנסה תיעד אותם מתארגני לטיסה שיצאה ביום שני משדה תעופה בסאו פאולו. "מי ייתן ואלוהים ילווה את האתלטים, צוות הניהול, העיתונאים והאורחים שטסים עם המשלחת שלנו", נכתב בעמוד הפייסבוק. השחקנים נראו שמחים ורגועים כשהמתינו לעלייה למטוס. בהמשך ההתרסקות קיבלה נפח טרגי אף יותר, כשהתברר כי הקבוצה הברזילאית נאלצה להחליף טיסה ברגע האחרון, לאחר שרשויות בברזיל מנעו מהם לקחת טיסת צ'רטר.



שאפקואנסה היו אמורים לשחק מול הקבוצה הקולומביאנית אתלטיקו נסיונל בגמר הטורניר ביום רביעי. זו הפעם הראשונה שקבוצה קטנה מהעיירה שאפקו הגיע לגמר של מועדון דרום אמריקאי. הם היו אמורים להיות האנדרדוג במשחק. אחרי האירוע הטרגי ,הפדרציה לכדורגל בדרום אמריקה ביטלה את כל הפעילויות עד להודעה חדשה. אתלטיקו נסיונל, שהיו אמורים לשחק נגד קבוצת שפקואנסה, העבירו מסר תומך למעורבים באירוע: "מצטערים לשמוע על התאונה, מחכים למידע מהרשויות".