ארבע שנים אחרי תום מלחמת העולם השנייה אירע אסון התעופה המוקדם ביותר ששילב קבוצת כדורגל. זה קרה כשטורינו - הקבוצה הגדולה ביותר של איטליה באותם ימים - שבה הביתה ממשחק ידידות בליסבון מול בנפיקה והתרסקה אל צלע ההר בשל ראות לקויה ורוחות עזות. 31 אנשים קיפחו את חייהם אז - כולל כל קבוצת הכדורגל ההיסטורית. תשע שנים מאוחר יותר, ב־1958, התרחש אסון התעופה המפורסם ביותר בעולם הספורט, כשמטוסה של מנצ'סטר יונייטד התרסק במינכן. המטוס, שנשא על סיפונו את 21 השחקנים של יונייטד ששיחקו בבלגרד מול הכוכב האדום, נאלץ לבצע נחיתה במינכן לצורך תדלוק.



לאחר שני ניסיונות המראה כושלים החליט הטייס לדחות הישארות במינכן לאורך הלילה ותוך כדי ניסיון ההמראה השלישי נכנע המטוס לתנאי מזג האוויר הקשים. שמונה מבין 23 ההרוגים היו שחקני מנצ'סטר יונייטד, חברים בקבוצה הגדולה שכונתה "תינוקות באזבי". המנג'ר מאט באזבי והשחקן המפורסם בובי צ'רלטון שרדו. הראשון הדריך את יונייטד גם ב־11 השנים הבאות והוביל אותה לזכייה באליפות אירופה, השני זכה עם נבחרת אנגליה במונדיאל היחיד בתולדותיה (1966).



התאונה האווירית הבאה הייתה בסמוך לקמיאנסקה, אוקראינה, בשנת 1979. הפעם לא היה מדובר בקבוצה היסטורית, אבל התוצאות היו היסטריות: טעות של פקח טיסה הביאה להתנגשות אווירית בין שני מטוסים ולמותם של 178 בני אדם שביניהם 17 שחקנים ואנשי צוות של קבוצת פחטקור מהליגה הסובייטית הראשונה.



בדצמבר 1987 התרחש האסון התעופתי הבא, כשמטוסה של הקבוצה הפרואנית אליאנזה לימה התרסק בסמוך לחוף, ככל הנראה בעקבות טיסה בגובה נמוך מדי. מבין 44 השחקנים ואנשי הצוות המקצועי שהיו על המטוס, רק הטייס עצמו שרד.



ב־1993 קרה האסון האחרון עד אתמול, כשמטוס חיל האוויר שאמור היה להטיס את שחקני נבחרת זמביה לדקאר לקראת המשחק מול סנגל במוקדמות מונדיאל 1994, התרסק כ־500 מטרים מחופי גאבון. כל הנוסעים נהרגו, כולל 18 שחקני הנבחרת.