ההצבעה על חוק ההסדרה תדחה ליום שני, כך עולה מישיבת הקבינט המדיני בטחוני שהתקיימה הבוקר (רביעי). על פי גורם פוליטי, הדחייה נועדה לאפשר לבית היהודי שמתעקשים להעביר את חוק ההסדרה זמן נוסף כדי לבחון את הצעתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. לפי הצעתו של מנדלבליט, תושבי עמונה יועברו לחלקת "נכסי נפקדים" בקרבת המאחז לשמונה חודשים עד למציאת פתרון קבע שיסדיר את עתידו, או שיועתקו להתנחלות שבות רחל. זאת, בהנחה כי חוק ההסדרה יוסר מסדר היום. סיבה נוספת לדחייה היא מאחר וטרם הושגה הסכמה של השר כחלון וחברי מפלגתו. 



כדי להתגבר על חילוקי דעות בתוך הקואליציה הייתה כוונה להביא את החוק להצבעה כשהוא כולל בתוכו שתי גרסאות שונות. גרסה אחת תכלול סעיף המסדיר את סוגיית הבתים המיועדים להריסה במאחז עמונה, וגרסה שנייה לא תכלול סעיף זה. יצוין כי שר האוצר משה כחלון וסיעתו כולנו מתנגדים בתוקף לגרסה השנייה, בטענה שמדובר בפגיעה קשה במעמד בית המשפט העליון.



את ההצעה להגיש להצבעה בקריאה ראשונה את שני הסעיפים ולהכריע בהם רק לקראת הקריאות השנייה והשלישית העלה יו"ר הקואליציה, דוד ביטן (הליכוד), לאחר התייעצות עם היועץ המשפטי לכנסת. ההכרעה איזה אופציה תאושר בסוף תתקבל רק לקראת הקריאות השנייה והשלישית, שאמורות להתקיים במליאת הכנסת בתוך כשבועיים. 



בעניין זה אמר אתמול יו"ר הוועדה העוסקת בחוק ההסדרה, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) כי ההצעה שהעלה היועמ"ש, אביחי מנדלבליט, להעתיק לשמונה חודשים את בתי עמונה לגבעה סמוכה, על קרקע של נכסי נפקדים, אינה מספקת. "אם יתכנס הקבינט ויביא פתרונות אמיתיים, נוציא את סעיף עמונה מהחוק", הבטיח סלומינסקי.