גל המחאות שהחל בעקבות פרסום הידיעות הראשוניות בדבר עסקת טיעון שנחתמה בין הפרקליטות לעורכי דינו של תא"ל במיל' אופק בוכריס שהודה בביצוע עבירות מין, החריף בימים האחרונים, במיוחד ברשתות החברתיות. חיילים רבים כתבו פוסטים, בהם הם מוחים  על תנאי עסקת הטיעון המקלה לטענתם עם בוכריס, שלא צפוי לרצות עונש מאסר בפועל: "אני, אילן נחמיאס, נתפסתי בצומת בית ליד בלי כומתה. ריציתי יותר זמן בכלא הצבאי מתא"ל שאנס את הפקודה שלו", כתב אחד החיילים.



צעיר נוסף, בשם אביב בן ישראל, כתב "אני לא חבשתי קסדה בטנק. ריציתי יותר זמן בכלא הצבאי מתא"ל שאנס את הפקודה שלו". חיילת בשם הד עינב, טענה בפוסט שהעלתה כי "אני הסתובבתי בשטח אימונים עם חור במכנס. על זה ריציתי יותר זמן בכלא הצבאי מתא"ל שאנס את הפקודה שלו". מאות גולשים העלו פוסטים דומים ותייגו #יותר מבוכריס.



מחאה ברשת. צילום מסך
מחאה ברשת. צילום מסך




"לוקח אחריות מלאה על המעשים"



לפי ההסדר, בוכריס יורד לדרגת אל"מ וידון למאסר על תנאי, לאחר שיודה בבעילה אסורה בהסכמה. הוא גם התנצל, לדרישתה של המתלוננת העיקרית, וכתב היום מכתב התנצלות: "הודאתי בכתב האישום היא מלאה ואני לוקח אחריות מלאה על המעשים המפורטים בו".



בין המותחים ביקורת היה גם עורך דינו של החייל אלאור אזריה שעומד לדין בגין ירי במחבל מנוטרל. עו"ד בן מלכא כתב: "ייתכן מאוד שעניינו של סמל אזריה יכול היה להסתיים מזמן, בהליך גישור, אך ניכר כי התביעה הצבאית מבקשת את הרשעתו של סמל אזריה בכל מחיר. אחרת מדוע אמרו 'כן' לגישור בעניינו של התא"ל בוכריס ו'לא' לגישור בעניינו של הסמל?"



מכתב ההתנצלות של בוכריס הופץ כשעה לאחר שהמתלוננת השנייה בתיקו, הקצינה ל', יצאה מפגישה אצל התובעת הצבאית הראשית, אל"מ שרון פנחס זגגי. בוכריס הודה כי קיים עמה מגע מיני באירוע בנחל עוז, שבמהלכו נישק אותה. בוכריס התנצל על שפגע בה ועל טענתו כי היא שיזמה את המגע ביניהם.



בתגובה להודעה שפרסם בוכריס, אמרו היום עו"ד גיא פלנטר ורעות רחמן, שמייצגים את הקצינה ל': "לקיחת האחריות מלאה ויש התנערות מכל מי שאומר אחרת. בהתחשב במכתב, מקבלת הקצינה את הסדר הטיעון".