1. סקר מנדטים - לפיד ונתניהו ראש בראש



בסקר מנדטים שפורסם ב"אולפן שישי" בערוץ 2 עולה כי לו הבחירות היו נערכות היום יאיר לפיד ובנימין נתניהו היו ראש בראש עם 25 מנדטים כל אחד. יש עתיד מתחזקת על חשבון המחנה הציוני והליכוד אמנם יורדת בחמישה מנדטים מכוחה הנוכחי אך שומרת יחסית על כוחה בימין. הרשימה המשותפת היא המפלגה השלישית בגודלה עם 13 מנדטים, הבית היהודי עם 11, המחנה הציוני בנפילה ל-10 מנדטים, ישראל ביתנו מתחזקת לשמונה. ש"ס, מרצ, יהדות התורה וכולנו עם שבעה מנדטים. למרות התחזקותו של לפיד, לבנימין נתניהו יש את הסיכויים להרכיב גם את הממשלה הבאה.



2. פרשת מעונות ראש הממשלה: התמלילים מחקירת שרה נתניהו



הכתב הפלילי של חדשות ערוץ 2 משה נוסבאום פרסם באולפן שישי תמלילים מהחקירה של אשת ראש הממשלה שרה נתניהו, שלפי הפרסום שהתה ביחידה הארצית לחקירות הונאה ביום חמישי במשך כ-12 שעות. בין הדברים שנחשפו, המטפלת שטיפלה באביה של שרה, שמואל בן ארצי ז"ל:



חוקר: "למרות שאביך המנוח, שמואל בן-ארצי ז"ל, היה זכאי וקיבל מטפלת מטעם ובמימון הביטוח הלאומי - את הכרחת עובדת בבית ראש-הממשלה בשם גלינה לטפל בו". שרה: "לא נכון. כאשר העובדת מהביטוח הלאומי הייתה יוצאת לחופשה, ביקשתי מגלינה להחליף אותה".



חוקר: "כפית עליה לישון לידו במקום בחדרה שלה או לנסוע לביתה שלה". שרה: "כשהיא הייתה נשארת למשמרת לילה, הייתי אומרת לה, תישני בקומה של אבא".



שרה נתניהו. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
שרה נתניהו. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90



נתניהו נשאלה גם בנוגע לקבלה שהופקה לחשמלאי על עבודות שבוצעו לכאורה ביום כיפור



חוקר: "אבי פחימה ביצע אצלכם בקיסריה תיקונים ביום כיפור?". שרה: "לא! מה פתאום!". חוקר: "איך את מסבירה את הקבלה הזו?"


שרה: "אבי פחימה עשה לנו עבודות ותיקונים בין החודשים מאי עד ספטמבר 2009. אחר כך אמרו לנו שאסור היה לנו לקבל ממנו שירותים בתקופה הזו כי הוא כאילו חבר ליכוד וכאילו חבר שלנו. היה צריך לשלם לו - הוא עבד הרבה - אז עזרא סיידוף שילם לו וביקש ממנו קבלות מחודש ספטמבר והלאה, אז הוא רשם סתם תאריכים ולא שם לב שאחד מהם נפל על יום כיפור".



מלשכת ראש הממשלה נמסר: "הדלפת התמלילים המזויפים מחקירת הגברת נתניהו חמורה משני טעמים - ראשית, הציטוטים שמיוחסים לגברת נתניהו הם שקריים מעוותים ומזויפים שהושמו בפיה בהדלפה זו הם שקר מוחלט". בנוסף נמסר כי "ההדלפה היא פעולה עבריינית של שיבוש חקירה וגם אותה יש לבדוק לאלתר".



3. לראשונה העונה - אתר החרמון נפתח למבקרים



לאחר פתיחת החורף באופן רשמי עם סערה ראשונה שלוותה בממטרים, רוחות עזות וטמפרטורות נמוכות – אתר החרמון נפתח העונה לראשונה לאחר שירדו במקום 25 ס"מ של שלג. בסערה ירדה כמות משקעים חסרת תקדים, דבר שהביא לעליית נחל הירקון על גדותיו. כמות המשקעים שנמדדה: בנתב"ג 130 מ"מ, בראשון לציון 120 מ"מ, עין השופט עם 75 מ"מ וקיבוץ מרום גולן מעל ל-130 מ"מ של גשם.



בסופה נרשם נתון חסר תקדים בכמות הברקים ברחבי הארץ - 6050 כשמדובר ב-270 אחוז ביחס לממוצע הרב שנתי לחודש דצמבר. במהלך הלילה עדיין יש סיכוי לגשם מקומי קל בצפון ובחוף ומחר מזג האוויר יהיה מעונן חלקית ותחול עלייה קלה בטמפרטורות. המעלות החזויות: חיפה 13-18, קצרין 9-16, תל אביב 11-19, ירושלים 10-13, רחובות 11-20, אשקלון 13-20, באר שבע 9-20, מצפה רמון 10-15 ואילת עם 12-23. 



מפל סער גועש מהגשם השוטף. צילום: רשות הטבע והגנים
מפל סער גועש מהגשם השוטף. צילום: רשות הטבע והגנים



קשת בענן באגמון החולה. צילום: שרונה אליהו
קשת בענן באגמון החולה. צילום: שרונה אליהו



משפחת גוזלן ממושב שחר באתר החרמון. צילום: מיקי ענבר, אתר החרמון
משפחת גוזלן ממושב שחר באתר החרמון. צילום: מיקי ענבר, אתר החרמון



4. "המעורבות האיראנית בתאגיד הצוללת מעצימה את הצורך בבדיקה"



חבר הכנסת עפר שלח (יש עתיד) אמר היום (שבת) באירוע שבת תרבות במודיעין כי "חשיפת מעורבותה של איראן בתאגיד שממנו קונה ישראל צוללות רק מעצימה את הצורך לבדוק לעומק את הפרשה".



שלח הוסיף כי "קניית הצוללות עצמן היא החלטה סבירה, בתחום אחריותו של ראש הממשלה. אבל הבהילות בסגירת העסקה, הצגתה לקנצלרית גרמניה קודם שהעסיקה עצמה אושרה בקבינט, ובעיקר ניגוד האינטרסים המובהק בכך שמקורבו של ראש הממשלה, האיש שמייצג אותו בעניינים פרטיים ופוליטיים, מרוויח מן העסקה כעורך דינו של נציג המספנות בארץ, כל אלה גורמים לחשד כבד בציבור שמשהו כאן לא בסדר. את ניגוד העניינים של עו״ד שימרון צריך לחקור חקירה פלילית; התנהלותו של נתניהו מראה שלא למד דבר מניסיון העבר או מדו״חות מבקר המדינה".



צוללת אח"י רהב ביציאתה מהמספנה בגרמניה. צילום: דובר צה"ל
צוללת אח"י רהב ביציאתה מהמספנה בגרמניה. צילום: דובר צה"ל



5. טראמפ שוחח עם נשיאת טאייוון; סין לארצות הברית: "תיזהרו"

הנשיא הנבחר של ארצות הברית דונלד טראמפ שוחח עם נשיאת טאיוון צאי אינג-ון ועורר את זעמה של סין שאינה מכירה בריבונותה של טאיוון. זה 37 שנים שרר נתק בין ארצות הברית לטאיוון זאת מתוך מדיניות המכירה בה כ"חלק מסין הגדולה". סין הגיבה בזעם לשבירת הקרח ושלחה אזהרה לארצות הברית. טראמפ הדגיש בציוץ בטוויטר כי הנשיאה התקשרה אליו כדי לברך אותו על ניצחונו בבחירות והוא הודה לה.

דונלד טראמפ. צילום: רויטרס
דונלד טראמפ. צילום: רויטרס