פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד נור נאסר א-סאנע (19), בגין ביצוע שתי עבירות הריגה בתאונה הקטלנית שאירעה בצומת הקאנטרי קלאב בבאר שבע לפני כחודש, בה מצאו את מותם שני בני אדם - גיל דדשב (21) ומוסא עלי תראבין (40). משפחתו של דדשב ז"ל, שהגיעה היום לבית המשפט, פנתה למשטרה בבקשה שתפעל להחזרת טלפונו הסלולרי שנגנב מהזירה מספר דקות לאחר התאונה, ובו תמונותיו האחרונות.



"הגנב פנה לאמא של גיל בשיחת טלפון. יש לנו פירוט שיחות לאן התקשרו ורק צריך בדיקה קטנה כדי להגיע אליו", סיפרה הבוקר דודתו ג'וליאנה בן אברהם בשיחה עם "מעריב-אונליין". "אומנם האחיין שלי אינו שדרנית טלוויזיה שהפיצו תמונות עירום שלה (שרון פרי - י.ע.), אולם יש בטלפון הזה תמונות אחרונות שלו, שמאוד חשוב למשפחה לשמור אותן לזכרו", הוסיפה הדודה וציינה כי "בחברת הסלולר נמסר לנו שאי אפשר לעזור בלי צו מבית המשפט או של המשטרה. אנחנו פונים לכל מי שיוכל לעזור, כדי לסייע לנו בעניין חשוב מאוד זה".



עם זאת, ביקשה הדודה להודות למשטרה על הטיפול בתאונה עצמה ותפיסת הנהג הפוגע: "במשטרה אמרו לנו שרק בחודש הבא אנחנו נקבל את תוצאות הבדיקה המשטרתית, כולל סרט הצילום המתעד את שאירע".



גיל דדשב ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה




נהרג במקום, 24 שעות לפני שחגג יום הולדת



על פי עובדות כתב האישום שכאמור הוגש היום, ב-4 בנובמבר 2016, סמוך לשעה 03:00 לפנות בוקר, נהג נור נאסר א-סאנע, תושב תראבין א-סאנע שבנגב, ברכבו ברחוב אברבנאל בבאר שבע וביצע פניית פרסה במקום האסור לכך, כשהוא חוצה אי תנועה שסומן על הכביש. שוטר שהבחין בו החל לנהוג אחרי רכבו וסימן לו לעצור. הנאשם, בתגובה, החל להימלט מהרכב המשטרתי בפראות, תוך סיכון חמור של יתר המשתמשים בדרך. הוא הגביר את מהירות הנסיעה לכ-135 קמ"ש, נכנס לצומת תוך אי ציות לאור אדום והתנגש בעוצמה ברכב אחר שנכנס לצומת באור ירוק.



כתוצאה מהתאונה ובשל עוצמת ההתנגשות בין שני כלי הרכב, נהג הרכב המעורב - דדשב ז"ל - נהרג במקום, יממה בלבד לפני שחגג את יום הולדתו ה-22. נוסע אחר ברכבו של הנאשם, תראבין, נפצע קשה בראשו ונפטר בבית החולים סורוקה בעיר ארבעה ימים לאחר מכן. נוסע שני, שהסיע הנאשם ברכבו, עדיין מאושפז במצב קשה כשהוא מורדם ומונשם.



זירת התאונה. צילום: דוברות מד"א



התיק נחקר במשותף ע"י אגף תנועה נגב ותחנת משטרת באר שבע ולווה על-ידי הפרקליטות. כתב האישום מייחס לנאשם, בנוסף לשתי עבירות הריגה, גם עבירות של חבלה חמורה והפרעה לשוטר במילוי תפקידו. לאותו הנהג ישנו ותק נהיגה קצר של כשנתיים ושתי הרשעות תעבורה קודמות. לבקשת הפרקליטות, בדיון שהתקיים בעניינו ביום שישי, הוארך מעצרו של הנהג עד החלטה אחרת. היום, ביקשה הפרקליטות לעצור את הנאשם עד תום ההליכים ולפסול את רישיון הנהיגה שלו.



עו"ד ואדים סיגל, מפרקליטות מחוז דרום, מסר היום כי "הפרקליטות רואה בחומרה רבה את ההתנהגות הפרועה של הנאשם על הכביש, אשר סיכנה באופן ממשי משתמשי דרך תמימים ולדאבון לב הסתיימה בתאונה הקשה, בה מצאו את מותם שני בני אדם. הפרקליטות, ביחד עם משטרת ישראל וגורמים נוספים, תמשיך להילחם בעבריינות תנועה, אשר מדי יום גובה קרבנות בכביש".